جمعه ۲ آذر
زبان شاعر شعری از محمدرضا نجفی(خاموش)
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ۲۲:۱۲ شماره ثبت ۹۶۴۶۸
بازدید : ۲۷۳ | نظرات : ۱۰
|
دفاتر شعر محمدرضا نجفی(خاموش)
آخرین اشعار ناب محمدرضا نجفی(خاموش)
|
شعر همان زبان حال دل است
شرح و بیان آن کمی مشکل است
حرف دل آنگونه بیان میشود
در پی شهرمان نهان میشود
شعر چو دریاست،شاعر بلم
بیت زبان است،کلامش قلم
نقد کلامش،خنجری آخته
به گاه جنگ،به لشگری تاخته
طبع روانش،همچو باغ بهشت
بوی گل آید،چونکه ازگل نوشت
شاعر اسیر مصرع و بند نیست
شهد کلامش به دل قند نیست
هرچه به دل آمده تحریر کرد
قلم به دست گرفته،تقریر کرد
هر شاعری بانی سبک خود است
به این سبب شهره عالم شده است
نیست کسی قیاس شخص دگر
کیست زحال دل ما باخبر
پس منشین ،کاردل ساز کن
شعر نویی، ز دل ابراز کن
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
🎉دل رمیده ما را انیس و مونس شد
🎉نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
🎉به غمزه مسئلهآموز صد مدرس شد
🎊سالروز بعثت سراسر سعادت حضرت ختمی مرتبت پیامبر اکرم (ص) مبارک باد