پنجشنبه ۱ آذر
تبرعوام شعری از علی برهانی(ودود)
از دفتر زبان محلی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۸:۰۲ شماره ثبت ۹۴۹۳۱
بازدید : ۲۲۸ | نظرات : ۰
|
دفاتر شعر علی برهانی(ودود)
آخرین اشعار ناب علی برهانی(ودود)
|
یاهادی المضلین
تبر وقتی تبر شد که برید از برکه و جنگل
چو یک خاکستری روشن که دور افتاده از مشعل
زمانی که نمیخاهد، رژیمش، شاد باشد او
و عمرش هم چهل سالی به سیاسی شده معطل
درختانی که جز سایه ثمر را سهمیه بستند
و سربازان جان بر کف که بنشستند بر منقل
درختانی که پوتین را به پا کردند در سختی
نه شرقی بود و هم غربی ، به پای مردمش صندل
درختانی که آفت را به جای گرده پروردند
و مردم را به کاری سخت و خود هم ناظری تنبل
تبر باید بیاندازد درختی را که بی خیر است
بخشکاند سرابش را و در ذهنش کند منحل
تبر وقتی تبر شد که به او گفتند زنده باش
و خود در زندگی قرقند و مردم مرده در مقتل
|