سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
۸ ساعت پیش
عرض سلام و
ارادت استاد معظم جناب چشمه
اصلا نتواستم با این
نوشته ها ارتباط برقرار کنم.....
تناسبی درواژه ها نمی بینم، جای فعل وفاعل ،مفعول صفت
در جای خود نیست و حتی درکنار واژه ها برای شیوایی کلام
از هیچ حرف ربطی استفاده نشده
که سبب موسیقی معنوی(ارایه ها) بجز سفره ی صراف..
و حتی موسیقی درونی (تناسب مصوت وصامت )
مثل الف ..یاد باد انکه نهایت نظری با ما بود..
نداشت که سبب موسیقی درون شود..
عفو بفرمایید
فقط نظرم را خدمت شما بزرگوار
بعرض رساندم..
*************
عباسعلی استکی(چشمه)
۴ ساعت پیش
درود جناب یوسفی عزیز
تشکر از نقد موثر شما
کاستی ها را قبول دارم
پیشنهاد بده عزیز من
با وجود این سروده اجتماعی باید منظور اصلی خود را در پشت صور خیال پنهان کند
ولی حس و اندیشه ای دم دستی و ساده ای را در همه مخاطبین ایجاد نماید
یعنی به لحاظ معنی باید حداقل دو و بصورت اولا چند پهلو باشد
سروده به سرمستی آقا زاده ها
که تنها به فکر منافع مادی خود هستند
و بد بختی مردم فقیر که
مثل مرغ در عزا و عروسی قربانی میشوند
می پردازد
آرایه ها و صور خیال جدید این سروده :
"خورشت رفسنجان"
"مستاجر گور"
"سفره صراف"
"انبان بنکدار"
موفق و پیروز باشی
با تشکر فراوان
**
جناب یوسفی عزیز
همه اش که به عهده سراینده نیست
پس مخاطب چکاره است
چه عیبی دارد که مخاطب خود بدنبال
حرف و ربط باشد
اینگونه اندیشه اش بیشتر به چالش کشیده شده
و موقعی که آنها را یافت کیفور میگردد
خیلی ارادت داریم دوست عزیز
**
عباسعلی استکی(چشمه)
۴ ساعت پیش
جناب یوسفی عزیز
"گور به گور" هم تلمیح است
**
عباسعلی استکی(چشمه)
۴ ساعت پیش
بعلاوه دوست عزیز اگر به اخبار رسانه های مردمی مثل تلگرام
دقت کنی
سروده از جنبه دیگر مخاطب خاص دارد
که دارد خودش را لوس میکند
و پاچه خواری دشمن مینماید
تا در جامعه مطرح شود
تا کاندید .... شود
مجبورم کردی بنویسم
**
عباسعلی استکی(چشمه)
۳ ساعت پیش
باز هم درود جناب یوسفی
"مستاجر و گور
گور به گور"
شما اصلا به وضعیت اجاره نشین ها توجه نموده اید
در واقع خانه بدوش هستند
هر از گاهی از این گور به آن گور
"گور به گور" میشوند
در مثل هست که درگذشته میتی بوده که خاک او را قبول نمیکرده است
هر کجا دفنش مینموده اند
خاک او را بیرون می انداخته
تا اینکه .....
حالا حساب جوان های امروز ما شده.....
بقیه را ننویسم بهتر است