سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    همدردی

    شعری از

    محمدرضا نجفی(خاموش)

    از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی

    ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ۲۲:۱۳ شماره ثبت ۹۴۱۲۹
      بازدید : ۱۸۷   |    نظرات : ۵

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر محمدرضا نجفی(خاموش)

    من و اندوه مادری و طفل بی تابی
    وجماعتی که بی تفاوت از کنارشان رد شد
    پنجه میکشد اندوهشان به سینه من
    افسوس کاری نکردم برایشان،بد شد!
    خواستم برگردم که حالشان پرسم
    باز هم چرا دلم ،درکار خود مردد شد
     
    به من چه،من مگر مسئول فقرشان هستم
    چه شد که بی تفاوتی،برایم عادت شد
    دولت میخورد،کمی به او بدهد
    توجیه شدم انگار،خیالم راحت شد!!!
     
    ولی مصیبت آن زن،زمنفی بافی ماست
    آیا منفی او با منفی ما،نتیجه مثبت شد؟!
    مگرنه آنکه باران رحمت الهی بود
    چرا چنین اسباب عذاب و زحمت شد
     
    من در برابر همنوع خود،که مسئولم
    اما به دنیا زدگی خویش،سخت مشغولم
     
    ولی بی تفاوتی به هم کار انسان نیست
    به زخم روح ما علاج و درمان نیست
    بگیریم دست گرفتار،که دست رسی آید
    که زمستان چند روزی بیش،مهمان نیست
     
    برداریم بار غم به سینه هم
    به دل نگیریم خشم و کینه هم
    تو خوب باشی، بدان منم خوبم
    چه خوب است باشیم،آیینه هم
     
     
    ۴
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ۰۹:۳۳
    درود بزرگوار
    بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود
    دستمریزاد
    موفق باشید خندانک خندانک
    طوبی آهنگران
    سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ۱۳:۴۳
    سلام جناب نجفی
    شعر نیمایی زیبا
    دورود بر شما
    ابراهیم آروین
    چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ۰۰:۰۴
    درودها

    زیباست و قابل تامل
    زنده باشید
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    محمد باقر انصاری دزفولی
    چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۴۰
    سلام بزرگوار
    قلمتان نویسا
    در پناه حق
    موفق وپیروز باشید
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    محمدرضا نجفی(خاموش)
    چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ۱۹:۰۰
    سپاس بیکران.همواره قلمتان نویسا باد.
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0