بی ادبی ها
چقدرمن، سادگی وصداقت را دوست دارم
درمیان شاعرها ،
سادگی و احساسِ باباطاهر و سهراب را ،
چقدر من دوست دارم
دوست ندارم ،
بنویسم از درشت گویی ها
طبایع شاعرانه و هرهنری ،
دوست دارند و می پسندند :
ظرافت و ظریف گویی ها
بیگانه اند با، جلف گویی ها
اینجا که میدان جنگ نیست
که آلوده اش کنند ،
با درشتی و کُلُفت گویی ها
سکوتم علامت رضا نیست درمقابل توهین
جوابم خاموشی ست ،
دربرابر هجوگویی و بی ادبی ها
ادیب ، با ادب است
وگرنه لات بودن ،
نیست جایش میان فضاهای هنری و،
پُر ازاحترام واحساس و باادبی ها
طبعِ هنر آزرده میشود ازهرگونه بی ادبی ها
سادگی و صداقت ، مرام منست
تقلید هم ناخوشایندِ اندیشه های منست
مگر موضوع کم دارم ؟
یا عاشق مالم ؟
اگرهم ازاینهمه موضوع ،
دراینهمه دنیا، دراینهمه تاریخِ حضورانسان،
در کره ی خاکی تشابهی ست ،
کاملاً تصادفی ست
نظرهای زشت ، نشانی ست ،
از سریِ باقیِ بی ادبی ها
اگرهم نوشته ای طولانیست
اینجا که درس و مدرسه نیست که مجبور به خواندن باشی
حذف میشود به کلیکی و به اشاره ای
نخواندن بِه ز رسواییِ بعد از،
نظرات شنیع و بی ادبی ها
انتقاد ، نقدی ست پسندیده و هنرمندانه
نه توهین و قضاوت و اندیشه را زیرسؤال بردن
آنهم با جملاتِ زشت وشلاقی، باچاشنیِ بی ادبی ها
اگر هنرِ نقد درتو نیست مگر مجبوری ؟
اگر این نوشته برای عظمتِ روحت کم است
مگر مجبوری ؟
تا بخوانی و بعدش نظردهی با مُشتی بی ادبی ها
انتقاد صحیح ، طریقه و روش دارد
اول بیاموز و بعد بگو
اگر تقصیر از نوشته های منست
مال بد ، بیخ ریش صاحبش
چرا زشت میکند آن برازنده ی خاموشی
سایت را، باجملات غیردرخورِفضای پاکِ هنری
با بی ادبی ها ، بی با ادبی ها
شُکرخدا مدیریتِ نظر، درسایت گنجانده شده
تا براحتی حذف گردد، آن تک و توک بی ادبی ها
وگرنه نویسنده ی نظر بود که رسوا می شد ،
درلابلای آنهمه الحانِ بد و بی ادبی ها
بازهم مثل همیشه سپاسگزارم ازهمه ی بزرگواران
که وقت پرارزششان را صرف میکنند تا ببینند ،
این حقیرِ ازهفت دولت آزاد ، چه می گوید
این حقیر، جز رضای خدا، هیچ نمی خواهد
غریبه است با همه ی آن بی ادبی ها
پاس میدارد حضور ارزشمند شما را دردنیای کوچک خود
دست احترام مینهد برسینه ،
درمقابل الطاف ومِهرها و،
نقدهای محترمانه و، اینهمه باادبی ها
بهمن بیدقی 99/9/11
بسیار زیبا و بجا بود
مبین مشکلات جامعه ادبی
دستمریزاد موفق باشید