درودو سپاس بزرگوار نازنین جناب زندیه
به پاس حضور زیبایتان تقدیمتان باد تا حالش رو ببرید
این هم اخوانی که دوست دارید
سلامت را به گرمی می دهم پاسخ
بهارِدر زمستان
مهدی ام ثالث!
نه تنها سرنباشد درگريبان
بلكه دل، مشتاقِ ديدارت
مگرخود سرنياری
پا نهی برجفتِ چشمانم
چراغان كرده ام
با چلچراغ ِباده ها راهت
و هر سويی هزاران را
پيام آور
كه تا دانی، دگر راهت
نه تاريك ونه لغزان است
نيازی نيست ،
دستی سوی كس يازی
تو راچونان عزيزی دربغل گيرم
نثارت بوسه ها سازم
چو ديگر، برگ برگِ اين گلستانت
زده سيلی رخِ سرماييان و
سوزوسرمايش
بيا بنگر!
نفس كز گرمگاهِ سينه
با يادِ تو می آيد برون
جانم به وجد آرد
نه تنها جانِ من
يا جانِ جانان را
كه اينك مردگان را
از درونِ قبرشان
گويی به درآرد
نفس كزيادِ تو اين است
گمان بهترز من دانی
که چشمانت
چراغِ محفلِ اين دوستانِ دور و
نزديك است
مسيحای جوانمردِ تو اينك
آن ردايت را به تن
از باورِتو ساغرش لبريز می باشد
هوا گرديده عطرآگين زگيسويت
دمِ گرمت بكرده آب
آن قنديلِ باورهای پيشين را
دمِ درانتظارت می كشم
مهمانِ لولی وش
دلم درانتظارِديدن رويت
شمارش می كند بانگِ قدمهايت
تو ديگر نيستی
آن سنگِ تيپا خورده ی ناجور
بل ،
دُرِّگرانِ آفرينش
نغمه جوری
چه رومی و چه زنگی
هرچه هستی
نيك می دانم
كه ازهررنك ، بی رنگی
بفرما دربه رويت باز و
از دوری تو
ما جمله دلتنگيم
نسيما بلبلا!
مهمانِ روزوماه وسالم را
بگو وارد شود
چون اين دلم از شوق می لرزد
تگرگی نيست ، مرگی نيست
صدايی گر شنيدی
مجلسِ شعرِتو
با اين بربط وچنگ است
نه امشب ، بلكه هر شب
هر كجا، درهرزمان ،
گريك قدم رنجه بفرمایی
دگر حاجت نباشد
وام بگذاری
تو صاحب خانه ای
من در عوض،اين جان
كنارِجام بگذارم
نمی گويم سحركامل شده
چون باورش مشكل
ولی بارِدگر
سرخی شده پيدا
فريبی نيست، رنگی نيست
بل ،
گلهای سرخ آن درختانيست
كه درسرمای سوزان زمستان
بوته اش را
در دلِ اين خاك، بنشاندی
عزيزا مهربانا!
گوشِ من از نغمه ی نابت
تداعی می كند صوتِ هزاران را
چراغِ باده ات، شب را شكسته
برده سرما را
سلامت را به گرمی می دهم پاسخ
هوا از هرمِ گرمای دمت دلچسب
درها نيمه باز وسر
پی ات اين سو و آن سو
دستها سويت دراز و
اين نفسها هم، به عشقت گرم
ليكن اين دلِ من
همچنان غمگين كه باز آيی
سلامت را دوباره، بلكه صد باره
به گرمی می دهم پاسخ
چرا ؟
چون من
به يمنِ گرمی هرمِ نفسهايت
چنان سر خوش
كه گويی دربهارانم
بسیار زیبا و خوش آهنگ بود
دستمریزاد
موفق باشید