جمعه ۲ آذر
ایوان ماه شعری از حسن نوروزنیا
از دفتر حرف دل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ۲۳:۰۷ شماره ثبت ۹۱۵۰۹
بازدید : ۳۳۶ | نظرات : ۹
|
آخرین اشعار ناب حسن نوروزنیا
|
هم۰ نشینم با تو آن یک لحظه از ایوان ماه
شاید آن رویا بگیرم با تو در دامان ماه
سفره ای گسترده از موج ستاره تا سحر
عکس روی تو نمایان شد در آن فنجان ماه
نبض من امشب به آهنگ لبانت می زند
دست و پا را بسته برآن حلقه و روبان ماه
از پس تاریک تنهایی که با تو سر کنم
قطره قطره می نوازد چشمه از باران ماه
طیف رنگین جا ندارد جز به چشم آبیت
موج رنگها را بسازد در حنابندان ماه
هرشب از چشم انتظاری می کشد تا پنجره
قامت رعنای عاشق بردل و گلدان ماه
سوی رویا می رود در خاطرات عاشقی
دشت و صحرا پر کند از ساقه ریحان ماه
اسفند ۱۳۹۸
ح . نوروزنیا
|
|
نقدها و نظرات
|
جناب عسگر زاده بسیار سپاسگزارم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
وزن شعر فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن [ـ^ـ ـ / ـ^ـ ـ / ـ^ـ ـ / ـ^ـ] است. در مصراع دوم این بیت:
"طیف رنگین جا ندارد جز به چشم آبیت
موج رنگها را بسازد در حنابندان ماه"
هجایی کوتاه، دقیقاً در جایی که "گ" (در رنگها) اشغال کرده، اضافه بر وزن است. برای رفع این اشکال جزئی، برای مثال میتوان چنین گفت:
موج رنگینی بسازد در حنابندان ماه
یا:
موج الوان را ...
و یا هر جور دیگری که به خاطرتان مناسبتر میآید. چون "رنگین" در مصراع اول همین بیت آمده...
شاعرانگیهایتان برقرار.