چقدرتنهاست حسن، اِبنِ علی
چقدرتنهاست حسن ، اِبنِ علی
این را دنیا گوید
همان دنیا که ربوده ست دلِ یارانش
این را رشوه
این را تطمیع
این را خود فروشی های ناشی از بی شرمی
ناشی از مُردنِ غیرت
ناشی ازسقوط انسان به حیوان صفتی
به ما می گوید
چقدرتنهاست حسن ، اِبنِ علی
این را آن مغزِ پلیدِ همسرش ، می گوید
همان افکارِخیانتکار که ،
دل داده به دنیای یزید ، می گوید
چقدرتنهاست حسن ، اِبنِ علی
این را آن تشتِ پُر ازخون و جگر
این را شوکران ،
آغشته به دستِ همسری راهیِ دوزخ
به ما می گوید
چقدرتنهاست حسن ، اِبنِ علی
این را آن بارانِ تیر
به جسم و روحش
نه به بارشی ، ازسوی عدو
بلکه ازسوی به اصطلاح، یاران سپاهش گوید
چقدرتنهاست حسن ، اِبنِ علی
این را حسین بن علی، برادرش می گوید
آخربا چند نفر، نهایت انگشتانِ دست
میتوان جنگید با ، قومِ اهرمن ؟
میتوان جنگید با روباهِ مکاری چون معاویه، بدتر ز اهرمن؟
میتوان جنگید با دنیادنیا، نیرنگ و ریا ؟
این را دانه دانه های تسبیح گونِ اشک ،
چکیده بر رخسارِحسین ، می گوید
چقدرتنهاست حسن ، اِبنِ علی
این را افکارِ پس ازصلح ، به ما می گوید
همان افکاری که شک کرد به او
همان افکاری که ترسو نامید آن مردِ دلیر
همان فکری که دمادم میگفت :
با او دوستم و رفیق
اما دشمن بود بی آنکه بداند
همه افکار و نظرش ، بس بود ضیق
همان افکاری که ،
با حسین سنجید حسن
این را تک تکِ اینهمه دلهای چرکین ،
به ما می گوید
چقدرتنهاست حسن ، اِبنِ علی
اگر۷۲ تن ،
دست ازجان شسته ،
آماده ی خدمت ، او داشت
مگر فرق میکرد حسن ، یا که حسین ؟
هردو یک نورند از یک مبدأ ،
هردو نورِعین چشمانِ علی
اما سرلشکرِ تنها ،
که دیده به جهان ؟
این را آن سَروِ پُر از ریشه و تنها ،
به ما می گوید
حسن بن علی مظلوم ترین نورِخداست
حسن بن علی تنهاترین مرد خداست
حسن بن علی درخانه و بیرون ز آن
همه نامردمیِ دنیا ،
به او پشت کرده
این را همه تنهاییِ او،
گریان ، به ما می گوید
بهمن بیدقی 99/7/17
بسیار زیبا و بجا بود
رحلت نبی گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) را تسلیت عرض مینمایم
التماس دعای فراوان دارم