يکشنبه ۴ آذر
عارف ها (سورئال) شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ۰۶:۲۰ شماره ثبت ۹۱۰۱۶
بازدید : ۲۰۳ | نظرات : ۱۴
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
عارف ها (سورئال)
دل به چشم گفت :
فقط زیبایی بین !
دلم آشوب شود ،
از زشتی ها
چشم به دل گفت :
تو هم تنها ، یارِ دیرین را بین !
وَرقُلُمبیده ز ترس ،
دُو دُو میزنم ،
درسفر، با کشتی ها
مغز به چشم گفت :
فقط آنچه را که حق گفت ببین !
من منزجرم ،
از همه ی باطل ها
چشم به مغز گفت :
مواظب باش تو هم !
دست از پا خطایی نکنی ،
می ترسم ،
میترسم من از صحنه ی قتلِ همه ی قاتل ها
مغز به دل گفت : بیا !
نفسِ اماره ها در بند کشیم
همه امراضِ نفوس ، بس مُسری ست
همه شان برای دل ،
هستند ، چون ناقل ها
دل به مغز گفت : قبول
درآنصورت است که ما
بهر جسم و روح ، گردیم ز فخر
بس قابل ها
روح به جسم گفت :
جسم ! می شنوی ؟
چه مذاکراتِ شیرینی ست ،
در ورطه ی تن
انگار ایشان شده اند ،
هرکدام از بهرِ علم
یکی از بزرگترین عارف ها
جسم به روح گفت :
تکانی بده بر من
تا که افسرده به گوشه ای نیفتم
عینهو ، عاجزها
همه شان دست به دست
هوکشان چرخیدند بهرِ سماع
فقط دیگر یادِ الله مانْد و بس
این زمان بود که ،
ندا آمد ز بهشت
که بیائید !
قبولید همگی
ندایی شوق انگیز
از لسانِ تک تکِ هاتف ها
بهمن بیدقی 99/7/4
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض ارادت بزرگوار ممنونم از نظر پر محبتتان | |
|
با سلام و عرض احترام استاد بزرگوار ممنونم از نظر سراسر لطفتان سپاس از حضور ارزشمندتان | |
|
با سلام و عرض احترام بزرگوار ممنونم از نظر محبت و لطفتان و سپاس از حضور ارزشمندتان | |
|
با سلام و عرض ادب بزرگوار سلام علیکم | |
|
با سلام و عرض احترام استاد بزرگوار ممنونم از نظر سراسر لطفتان سپاس از حضور ارزشمندتان درپناه خدا | |
|
با سلام و عرض احترام بزرگوار ممنونم از نظر مملو ازمحبت و لطفتان | |
|
با سلام و عرض احترام بزرگوار ممنونم از نظر پر مهر و محبتتان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و پر معنی است
دستمریزاد