يکشنبه ۴ آذر
جنگ شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ۱۷:۵۶ شماره ثبت ۹۰۵۶۳
بازدید : ۳۳۲ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
جنگ
یک صلیبِ سرخ رنگ و،
یک صلیب شکسته
یک دلِ سرخ رنگ و،
یک دل بشکسته
روح جنگی بود که اثرش ،
درجای جای شهرهایشان دیده میشد
رنگ سرخِ خونی که اثرش ،
دردکانِ هر بقّال و چَقّالِ خارجیان
بخوبی دیده میشد
افتاده بودند به جان هم و،
ول هم نمیکردند
جنگی تمامعیار بود و،
وحشیانه عمل میکردند
درمیانه ی آن هیاهو،
عاقلانه بیطرفی بود
ازمیانه ی آنهمه کشور،
فقط سوئیس ،
نشانی از بیطرفی بود
مثل کَنِه هم را ،
به چنگولی از نفرت
چسبیده بودند و،
رها هم نمیکردند
اینقدر هم را کشتند، تا که خسته شدند
دقیقاً وقتی هم را رها کردند
که ازجنگ و خونریزی
یه جورایی کاملاً خسته شدند
میلیونها نفر
دیگر به روی خاک ، مُردگی نمی کردند
زیرِخاک منزل شان بود
اسکلت وار زین پس ، زندگی می کردند
کاش حیواناتِ وحشی ،
در رأس امور بودند
گُلی به جمالشان ،
آنها به یک صید
بسنده می کردند
بعد ازآن صید
به خوبی می دیدیم که
با صلح و صفا و بی تنفر
درکنارهم
عاقلانه ،
زندگی می کردند
بهمن بیدقی 99/3/3
|
نقدها و نظرات
|
باسلام عرض ارادت استاد بزرگوار سپاس بیکران از لطف بیدریغتان | |
|
باسلام عرض ارادت استاد بزرگوار سپاس بیکران از لطف بی دریغ تان در پناه خدا | |
|
باسلام و عرض احترام بزرگوار سپاس بیکران از لطف و محبتتان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه جهانی بود