جمعه ۲ آذر
محدودهای به وسعت دنیا شعری از سعید فلاحی
از دفتر سپید و سیاه نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ۰۵:۰۹ شماره ثبت ۹۰۳۴۴
بازدید : ۱۹۵ | نظرات : ۵
|
آخرین اشعار ناب سعید فلاحی
|
جغرافیای من
--چشمان توست؛
سرچشمهی کرانهیی گمنامِ رودها
کرانهی تمامیی دریاها!
وَ من،،،
کویری خشک
دلبستهی نسیمِ نگاهت؛
چشمان روشنی که
نه لندن،
نه کازابلانکا با خودش دارد
این طُرفه در نجابتِ توست
که سرزمینم را میتابد
چشمِ تو اوجیست
مانندِ اورست...
زیباتر از تمامِ کشمیر!
و تلخ مثلِ افغانستان
چیزی نظیر شعرِ کردستان!
--آه!
در بابِ فتح تو
چه مردانی
جان سپردند!
ردِّ تو،
یورتمهی اسبها
جغرافیای چشمِ تو،،،
پلنگکُش است، آی!
شبهای شب
در امتداد چشمانت
عبور میکنم تا
مدیترانه.
و گم میشوم در
-- مالدیو
میمیرم در
- لایزپیگ!
کاش راهی داشتم؛
از این حریمِ مقدس
تا میقات!
و کاش میشد،
می شد،
می شد،
نفس کشید و،
--نمُرد!
#سعید_فلاحی (زانا کوردستانی)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دستمریزاد