پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر امید کیانی (امید)
آخرین اشعار ناب امید کیانی (امید)
|
استخوانی در گلویم
سخت بفشارد...
پُتکهایی در وجودم
قلم لرزان
عَلَم گریان
نویسم اما،
گویند در جنونم...
تیک تیک باران
بوی آن نم نمِ باران
خاکِ بارانی
عشقِ آیدایی
بوی آن شببو،
کو دلانِ خوشبو؟!
کو آن لیلی کو سودابه کو شیرین؟!
کو فرهاد کو کوهشکن واصل شیرین؟!
عجب است...
دلِ من که بارانی،
هر روزش گریانی،
چشم من یا ابرها
ریزشش شیدایی؟!
خیسِ خیس است دلم،
فروغ شد چشمم...
ابروانم چو مُشیر،
شیر را گرگ بدرید...!؟
آبِ حیران در حایر،
آن رودِ بیمروت در حایل...
خصم تا کی متوکل؟!
علی الله توکلت...!؟
آب گلآلود؟!
نه...،
این بار اما،
جوی خونآلود...!
ده پایین همگی هم بروند،
ده بالا کدخدایی را ندهند...
چه دهی است اینجا...!
*بعضی از مرغان دریا،
به فصلِ کوچشان در فاضلابند...*¹
مردمان سر رود، خونآب را جانمازند...
*غنچهای میشکفد، اهل ده باخبرند*²
با داس، شکوفهها را مفتخرند...
پس ای سپهر، ابابیلات کجاست؟!
آن قلیس و ابرههکُش را کجاست؟
بشکن آن گردنکشان همپیاله
پیاده کن دژخیمان سواره...
همان زاده ز هند جگرخواره
عبادتپیشهگان بر آن سیاهه
آن زن زیبا نگه نندازد دگر،
سوخته صورت کی نگه بر آب را؟!
چو خون بکردند زندهرود را،
کور کن آن چشمه بیسو را،
حال گر ببارد این سرزمین را بارشی
از دریا و از آسمان هم، از خدا بارشی
تا پاک کند آن فارو را،
آن سنگفرش یاقوتی خیابانها،
نشان تمدن خولیها را،
باز هم بیدلان را نَبوَد خواهشی،
باز هم این ره را بیره میروند...
پس ببار ای باران ببار
بر سَرِ اباقیسها باز هم ببار
اما سیلابی ببار...
سیلابی ببار...
....
....
پینوشت
۱_ امید کیانی
۲_سهراب سپهری
بداههای به قلم
#امید_کیانی
#شهریورماه۹۹
|
|
نقدها و نظرات
|
استاد گرامی درودتان را درودها ممنون از بذل توجهتان محبتتان را سپاس مفتخرم در جمع فرهیختهتان بنده هم این ماه غم را به جنابعالی و دوستان عزیز تسلیت عرض میکنم...🥀🖤 باشد که مقبول درگاه حق قرار گیرد... محتاجیم به دعا | |
|
درود و عرض ادب و احترام استاد بانوی مهربان سپاسی فراوان و بسی قدردانم از حضور شما گرانقدر | |
|
درودها و سپاسها بسیار ممنونم از دعا قشنگتان🌺🌺🙏🙏 نهمین روز محرّمالحرام، روز یقین، وفاداری و پایمردی، بر جنابعالی، استاد و شاعر اهلبیت (علیهم السلام) و تمام آزادمردان جهان تسلیت باد... با آرزوی سلامتی🌺 با احترام امید | |
|
سلام سرکار خانم حسینی ادیب و شاعر فرهیخته زیبا نگه هستید🌺 پاینده باشید🌺 لطفتون مستدام به همراه بهترینها | |
|
سلاااام واحترام دانیال جان صبحتون بخیروشااااادی روزتون ب زیبایے حضـــــــورتون مانا سپاسهااا ◈◈◈══⇃☕️🌸☕️⇃ 🌺🌺🌺🌺 | |
|
🌸🍇درود و عرض ادبــــــــ دوست گرامی و شاعر گرانقدر دقــایــقــتون طلایے وزریــن به رنگــــ عشـــــق🌸🍇ᭀ ســپاســ از حضـــور گــرمتـۅن لطفتان مستدام 🌺ᭀᭀ🌸ᭀ🌺 | |
|
🍃🍃🍃🍃درود بانوی گرانقدر، شاعر گرامی روزتـــون نکو وپراز مهــــــــر سپاس فراوان حضورتان پرثمـــــــروزیبا پسنـــــد ༅🌺ဗ🌼༅🌺ဗ | |
|
درودتاااان آقا محمد عزیز🌺
شاعر و ادیب توانا
آرامش در ثانیه ثانیه زندگیتان را آرزو میکنیم🌺
شادباشید 🌺
روززیباتون بخیر🌺
بسیار ممنون🌺
سپاس همراهی پرمهرتان گرامی🌸🍃🌸 🌸🍃🌸
| |
|
ســـلامــ ودرود ادیب خوشقلم روزتون ازجنــس لبـخـند و امیـد حضورتون همیشه باطراوت وسبـــــز لطفتان را سپاس 𖠇𖠇࿐ྀུ༅🦋࿇༅═┅─ :2 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیببا و مبین مشکلات جامعه بود
دستمریزاد
ایام تسلیت
عزاداری ها قبول
التماس دعا