یا علی را صدو ده بار بگو
چُ گره خورده به هر کار بگو
به علیٍ به علیٍ به علی
همه دم، حیدر کرار بگو
چو گرفتس، شفا هرکه از او
برو تو بر سر بیمار بگو
****
نه !نه ، !
بخدا بردن نام علی بهر شفا
بر سر بیمار کم است
نام او مرده کند زنده، به اذن ازلی
به همان گونه که گفتست مسیح
بر سر نعش ِکسی ،
زیر لب هی ،
به علیٍ به علیٍ به علیٍ به علی
حضرت آدم چِقَدَر توبه نمود
چِقَدَر گریه و آه...
توبه اش را نپذیرفت خدا
تا زمانیکه قسم داد خدا را :
به علیٍ به علیٍ به علیٍ به علی
کشتیِ نوحِ نبی
تا که طوفان نکند نابودش
بِنمودند مُنقش به درش، لوحی از نام علی
آری ...
آری...
نوح ، هم متوسل شده آنجا به ولی...
وَ بگفتست دران حادثه هر دم
به علیٍ به علیٍ به علیٍ به علی...
نام او چون بشکافد دل دریا به دمی
به همان گونه که گفتست کلیم...
زده او تکه ی چوبی ، وَ عصایی ب زمین
زیر لب گفته ولی،
به علیٍ به علیٍ به علیٍ به علی
تا بغل گیرد و مدهوش شود از نفسش
دل کعبه بشکافیده ، دلش را به هواش
وَ همان سنگ ، به هنگام شکاف
همه دم ، گفته دمادم
به علیٍ به علیٍ به علی ٍ به علی ...
#ر_ع
#رهگذر
شعری زیبا بود
موفق باشید