يکشنبه ۴ آذر
مدینه ی فاضله شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ۰۵:۱۸ شماره ثبت ۸۸۶۶۲
بازدید : ۳۰۹ | نظرات : ۱۴
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
مدینه ی فاضله
یک خانه ی محقر
بارگاه شاهی اش بود
ایده به پشت ایده
اما همه پُر ازعدل
شیوه ی شاهی اش بود
دستگاهِ خلافت
همان حقیر، خانه
شمعِ رسیدگی به
آن کارو بارِ مردم
فرق داشت با خصوصی
خانه برای خانه
مردم برای مردم
همواره حق الناس
ترس اش به افکارِ،
زیبای شاهی اش بود
شجاعتش سرآمد
عبادتش سرآمد
حمایتش ز مردم
به جمله ی یتیمان
به جمله ی ضعیفان
همیشه ، باز سرآمد
حقی ز دست نمی رفت
همیشه با قدوم اش
می گفتند : عدل آمد
عدلی بسانِ دنیا
ارکانِ شاهی اش بود
خرما و نان غذایش
بی عدلی ، عذابش
همدلی و مروت ،
الطاف شاهی اش بود
انگشترش بخشید
دررکوعِ نمازش
یکعالمه سخاوت
برکتِ شاهی اش بود
فقط رضای الله
راهکارِ سعادت ،
راهکارِشاهی اش بود
این ماهِ آسمانی
مهتاب تر، رخشان تر،
پر نورتر گردد
در حینِ چهارده
چهارده مه یکایک
ماهی بسان چهارده
درآسمانی از شب ،
باعث روز گردد
گمشده نیز به نورش ،
راهش بُروز گردد
قصری ز نور و امید
به گرمیِ اش ،
شفای سوز گردد
همه به لطف چهارده
اول قبیله عادل
آخرِ قبیله عادل
اینهمه نسلِ خوبی ،
از جسم و روحی ارجمند
مُحِقّ شاهی اش بود
کجا تو میگردی ؟
دنبالِ شهری برتر
مدینه ی فاضله
چهارده بی تکرار، مدائنی هستند
ازجنس و نوعِ افضل
سلام ای محمد ! عیدِ علی مبارک
احمد ، که دنیایی ،
خاکسارِ شاهی اش بود
بهمن بیدقی 99/5/13
|
نقدها و نظرات
|
با سلام وعرض ارادت استاد بزرگوار سپاس از لطف بیکرانتان و سپاس از بداهه ی زیبایتان سلامت باشید | |
|
با سلام وعرض ارادت استاد بزرگوار سپاس از لطف بیکرانتان خدا یاورتان | |
|
با سلام وعرض ادب بزرگوار سپاس از محبت بیکرانتان | |
|
با سلام وعرض ادب بزرگوار سپاس از محبت بیکرانتان | |
|
با سلام وعرض ادب بزرگوار سپاس از محبت بیکرانتان | |
|
باسلام وعرض ادب واحترام استاد بزرگوار سپاسگزارم از محبت و لطف بیکرانتان سلامت باشید
| |
|
باسلام وعرض ادب بزرگوار سپاس | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
استادعزیزی
خدایارت بوَد ای شاعرناب
که آرامش به دنیای تو باشد