درودها!
🙏🌸🙏
تضمینی در محضر شیخ اجلّ
🌼🌼
کِی می شود در بر کشم، آن جلوۀ مهتاب را
بینم به رقصِ موی او ، چون موج، پیچ و تاب را
این گونه آرامش دهم، شاید دلِ بی تاب را
(زَاندازه بیرون تشنهام ساقی بیار آن آب را
اول مرا سیراب کن وآن گه بده اصحاب را)
🌼🌼
او ناخدای عشق و من، یک کشتیِ بی سرنشین
سبزِ نگاهش هست بر، انگشترِ خلقت نگین
بر آن همه زیبایی اش، حتّی خدا گفت آفرین
(من نیز چشم از خوابِ خوش، بر مینکردم پیش از این
روزِ فراق دوستان، شب خوش بگفتم خواب را)
🌼🌼
چشمانِ آهو ناز را، از غمزه هایش می خرد
با دیدنش گل جامه را ، یکباره بر تن می درد
رقصِ قلم وصفِ رُخَش را بر زبان می آورَد
(هر پارسا را کان صنم، در پیش مسجد بگذرد
چشمش بر ابرو افکند، باطل کند محراب را)
🌼🌼
گفتم که با نازت مرا، کردی نشانِ خویشتن
انداختم از عشق چون، آرش کمانِ خویشتن
زخمِ دلم ناسور شد، از استخوانِ خویشتن
(من صید وحشی نیستم در بند جان خویشتن
گر وی به تیرم میزند، استادهام نشّاب را)
🌼🌼
ای کاش در صحرای غم، گردد مرا فریادرَس
گر بلبلِ طبعِ مرا، روزی درآرد از قفس
حتّی شده از شوقِ او، با مرگ گردم هم نفس
(مقدارِ یارِ همنفس، چون من نداند هیچ کس
ماهی که بر خشک اوفتد، قیمت بداند آب را)
🌼🌼
بی روی او حرف از غمِ، بی انتهایی می زدم
ای کاش سر بر خانۀ، از غم رهایی می زدم
گاهی درِ کاشانۀ، دردآشنایی می زدم
(وقتی در آبی تا میان، دستی و پایی میزدم
اکنون همان پنداشتم، دریای بی پایاب را)
🌼🌼
باید به خاکِ مقدمِ، چون او نگاری اوفتم
یا بر رواقِ خانه اش، همچون غباری اوفتم
چون قطرۀ آبی شَوم، از آبشاری اوفتم
(امروز حالی غرقهام تا با کناری اوفتم
آن گه حکایت گویمت دردِ دلِ غرقاب را)
🌼🌼
ای دل تو را تا خانه اش، ای کاش مهمان بردمی
"در زیرِ پایش هدیه از، جنسِ سرو جان" بردمی
از دفترِ شعرم غزل، تا حدِّ امکان بردمی
(گر بیوفایی کردمی، یرغو به قاآن بردمی
کان کافر اعدا میکشد، وین سنگدل احباب را)
🌼🌼
یک عمر او را کرده ام، با بی قراری جستجو
در خاطراتم بوده ام، "با یادِ او در گفتگو"
بر لب نیارم نامِ او، در آستانش بی وضو
(فریاد میدارد رقیب از دستِ مشتاقان او
آواز مطرب در سرا، زحمت بوَد بوّاب را)
🌼🌼
در راهِ سختِ عاشقی، هشدار! بی یاور مرو
حتّی بدونِ معجزه، دنبالِ پیغمبر مرو
بی هدیه ای از جنسِ جان، تا خانۀ دلبر مرو!
(«سعدی! چو جورش میبری نزدیک او دیگر مرو»
ای بیبصر! من میروم؟ او میکشد قلاب را!)
🌼🌼
#محمدعلی سلیمانی مقدم ۱۴-۰۵-۱۳۹۹
🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹
درودبرشما استادعزیز
بسیارزیباست