يکشنبه ۴ آذر
تنوع شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۲۰ شماره ثبت ۸۸۱۹۵
بازدید : ۳۳۳ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
تنوع
گاهی به رنگ سبزم
به رنگ مغزِپسته
پسته به خنده ی خود
از بین روژهایش
رنگ قشنگِ سبزی
آهسته آهسته
بر لبِ غنچه وارش
به شیطنت نشسته
گَه رنگِ سبزِ ریحان
در سینیِ کبابی
گرچه پُر از طراوت
اما همیشه با من
همزادی ست نهفته
آری ، دلِ کبابی
گاهی به رنگ آبی
آبیِ آسمانی
رِفلِکس اش ، در دریا
گشته ست ، باز یه دریا ،
دریای آسمانی
گاهی به رنگ زردم
همچون ، یک قناری
با جفت خود ، همدم
در گوشه و کناری
گاهی به رنگ قرمز
همچون دلی خونین
ازعشق میسرایم
از ساز و سوزِ خونی
گاهی به رنگ میشی
درچشمهای خوشگل
می آرَد نوش وعیشی
گاهی به رنگ بنفش
یک بوستان بنفشه
رنگین کمانی زیبا
با رنگهایی زیبا
اما سرآمدِ آن
رنگِ قشنگِ بنفش
تا آن حد خوش نقشه !
به تَبَع اش ، یه بوستان
نامش شده بنفشه
گاهی به رنگ عنّاب
رنگی به سانِ قهوه
دیگر خواب ندارم
خواب از سرم رفته
گاهی به رنگ سُرمه
گرچه برای بَزَک
اما همیشه باید ،
درخاطرم بمانَد
چشمی نَگِریانم
زیرا که پخش سُرمه
حتی
برای صورتِ فرشته
با آنهمه قشنگی
همیشه ، بد فُرمه
یکعالمه تنوع
در روحِ بیقرارم
یکریز کرده لانه
میسازد رنگهایی
با گویشی زیبا
هریک پُر ازمعنا
به لطفِ آن همه رنگ
همیشه می بینم :
زیبا شده ست مغزم
زیبا شده ست خانه
بهمن بیدقی 99/4/13
|
نقدها و نظرات
|
باسلام وعرض احترام بزرگوار سپاس از همراهی ارزشمند و نظر مملو از لطفتان | |
|
باسلام وعرض احترام استاد بزرگوار سپاس از همراهی ارزشمند و نظر مملو از لطفتان در پناه خدا | |
|
باسلام وعرض احترام استاد بزرگوار سپاس از همراهی ارزشمند و نظر مملو از لطفتان | |
|
باسلام وعرض احترام بزرگوار سپاس از همراهی ارزشمند و نظر مملو از لطفتان | |
|
با سلام وعرض ادب استاد بزرگوار سپاس بیکران از نظر سراسر لطف و محبت شما حضورتان باعث خوشحالی و افتخار من است انشاءالله همیشه سلامت باشید درپناه حق متعال | |
|
باسلام وعرض ادب بزرگوار سپاس | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و شورانگیز بود
سرشار از احساس
دستمریزاد