مایلم با عطف تو دریا شَوَم !
شاملم با لطف تو اغنا شَوَم !
لالییم با دام تو مینا شَوَم !
نامییم با نام تو نیما شَوَم !
ماهییم با ماه تو پیدا شَوَم !
راهییم با راه تو برپا شَوَم !
موسییم با گفت تو طاها شَوَم !
عیسییم با کُشت تو بالا شَوَم !
حاصلی
عطف = میل کردن ، مهربانی کردن بر کسی. برابر پارسی: بازگشت، بازگشتن ، مترادف عطف: بازگشت، توجه، چرخش، میل، سجاف، شیرازه، عاطفه، مهربانی، تمایل، پیوند، ربط
مینا = پرنده ای است از راسته ٔسبکبالان و از گروه سارها که جثه اش به اندازه ٔ یک سار است و بیشتر در نواحی گرم کره ٔ زمین (هندوستان و مکزیک و نقاطی از آمریکای جنوبی ) میزید پرهایش دارای الوان مختلف است (سیاه و قهوه ای سیر و قهوه ای روشن ) و منقارش زرد و حلقه ٔ دورچشمها و پاهایش نیز زردرنگ است و در حدود 40 گونه از این پرنده شناخته شده است. از خصایص این پرنده آن است که به آسانی میتواند صدای دیگر پرندگان یا حیوانات و از جمله انسان و حتی تیک تاک ساعت و زنگ تلفن و زنگ اخبار را بخوبی تقلید نماید از اینجهت آن را مرغ مقلد یا پرنده ٔ مقلد نیزنام نهاده اند.
نیما = عادل ، دادگر ، منصف ، نامی، نامدار، نامآور و نامور
لالی = گنگی. بی زبانی. گفتن نتوانستن. بکم. بکامة.
موسییم = موسی هستم
طاها = به مفهوم آرام کردن ، طاها نگارش فارسیانه طه می باشد[ - نام سوره بیستم قران کریم ] سوره طه در مکه نازل شده و مکی است.این سوره، اولین سورهای است که ماجرای موسی را به تفصیل بیان نموده و حدود هشتاد آیه را بدان اختصاص دادهاست. بخشی از آن نیز در مورد عظمت قرآن و صفات خداوند و بخشی در ارتباط با سرگذشت آدم و حوا و وسوسه شیطان است و در پایان اندرزهای بیدار کنندهای را بیان میدارد.
نام دیگر سوره طه (طاها) «کلیم» است؛ چون در آن دربارهٔ موسی و چگونگی گفتگویش با خداوند سخن گفته شدهاست. [ موسی کلیم الله ]
این سوره با حروف مقطعه (طا و هاء) آغاز شده (یازدهمین سورهای است که حروف مقطعهدار آغاز شده) و به همین دلیل طاها نام دارد.
طبق نظر مفسران کتاب تفسیر نمونه این سوره از ۶ بخش زیر تشکیل شدهاست:
در بخش اول: اشاره کوتاه به عظمت قرآن و بخشی از صفات جلال و جمال پروردگار.
بخش دوم: بیش از ۸۰ آیه را در بر میگیرد که از داستان موسی سخن میگوید.
بخش سوم: بخشهایی دربارهٔ معاد و خصوصیات رستاخیز.
بخش چهارم: سخن از قرآن و عظمت آن.
بخش پنجم: سرگذشت آدم و حوا را در بهشت و سپس ماجرای وسوسه ابلیس و سرانجام هبوط آنها به زمین
بخش آخر: نصیحت و اندرزهای بیدار کنندهای برای مؤمنان
عیسییم = عیسی هستم
عیسی = پیامبر آورنده دین مسیحیت ، مسلمانان معتقدند که عیسی یکی از پیامبران برجسته خدا و همان مسیح وعده داده شده در نوشتههای یهودی است. آنها تولد وی از یک باکره را پذیرفتهاند، اما او را به عنوان خدا یا پسر خدا قبول ندارند. در قرآن آمده که عیسی هیچوقت ادعای الوهیت نکرد. بیشتر مسلمانان اعتقاد به مصلوب شدن عیسی ندارند و در عوض معتقدند که خدا او را به صورت جسمانی به بهشت برد.