می شود یوسف کنعان تو باشم ، تو بگو ؟!
یا که در جای سلیمان تو باشم ، تو بگو ؟!
می شود عاشق آن لیلای مجنونت شوم ؟
یا که بر خاک بیابان تو باشم ، تو بگو ؟!
می شود گوشه نشینم از همه یاران تو ؟
یا که از خیل هزاران تو باشم ، تو بگو ؟!
می شود در شهر تو شهرت نیکو یابم ؟
یا که در کوی غریبان تو باشم ، تو بگو ؟!
می شود سوزم به آتش تا که خاکستر شوم ؟
یا که در راه گلستان تو باشم ، تو بگو ؟!
می شود خاکستری در کوی این ویرانکده !
یا که آن نور فروزان تو باشم ، تو بگو ؟!
می شود گوشه نشینی تو را پیشه کنم ؟
یا که آن شمع شبستان تو باشم ، تو بگو ؟!
می شود از خدمتت دوری کنم در عرش تو ؟
یا که یک فرش فراشان تو باشم ، تو بگو ؟!
می شود از نظم تو ناظم دوران ها شوم ؟
یا که آن زلف پریشان تو باشم ، تو بگو ؟!
می شود راضی شوم بر آنچه خود فرموده ای ؟
یا که همواره پشیمان تو باشم ، تو بگو ؟!
می شود سوی تو آیم ؟ تو نران از خود مرا !
یا که آهوی گریزان تو باشم ، تو بگو ؟!
می شود عصیانگری پیشه کنم در ملک تو ؟
یا که تسلیم مسلمان تو باشم ، تو بگو ؟!
حاصلی
۲۶تیر۹۹
درودبرشما
زیبا بود