دوشنبه ۵ آذر
ای وطن که نام تو یگانه گوهر است شعری از شمس اله قنبری
از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۴۰ شماره ثبت ۸۵۶۷۸
بازدید : ۳۴۱ | نظرات : ۰
|
آخرین اشعار ناب شمس اله قنبری
|
- ای وطن، وطن، وطن، که نام تو یگانه گوهر است!
در وجود من،
عشق تو،
همیشه ماندگار،
تا سرای دیگر است!
- ...چشمه هایی از امید در دلم روان،
گرچه قلب تو ز عشوه زمانه این چنین مکدر است!
از سکوت، از غمی که برتومی رود،
وزتمام زخمهای کهنه ات،
.... بی گمان هرآنکه در دلش غم تونیست، کافراست!
**********
- ای طواف من، رکوع من، سجود من، وطن!
ذکر هرقنوت من وطن!
در غمت نشسته ایم،
قامت تو از غم زمانه خم
دست روی دست نهاده، "من"
نگذرد خدا ز"من" وطن!
حرف تازه ای یادمان نداد!
عمرمان گذشت غافل از وطن، وطن!
شمس اله قنبری –قم- اسفند 98
|