درودها!
شوخی تک بیتی با (بزرگان)
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
(حلقه بر در کوفتن، ما را ندارد حاصلی)
تا در این اوضاعِ ویروسی، پدر زن خانه است!
صائب تبریزی
(عشق از رہ تڪلیف به دل پا نگذارد)
تا داغِ خودش را همه جا، جا نگذارد!
صائب تبريزی
(یارِ مردان خدا باش که در کشتی نوح)
جانور بود فراوان و دگر هیچ نبود!
حافظ
(غافلی از درد من، با آنکه احوال مرا)
دیده ای وقتی که زیرِ چادرِ اکسیژنم!
طالب آملی
(بر نگاهم لرزه افتاد از تماشای رُخش)
بس که روی صورتش پر بود از جوش و زگیل!
صائب تبریزی
(چنان ز روی تو در نور، غوطه خورده شَبَم)
که از شناوریِ شب، به نور، در عجبم!
طالب آملی
(در شبِ وصل، نمایان شدنِ صبح فراق)
مثلِ دیزی ست که آماده شده روی اجاق!
طغرای مشهدی
(نه طرح باغ و نه گلشن، فکندهاند اینجا)
به جای آن، دو سه تا چاله کنده اند اینجا!
بیدل دهلوی
(بس که شد از تشنهکامیهای ما نایاب آب)
لاجرم رو کرده ایم این روزها سوی شراب!
بیدل دهلوی
(نگارم گر به چین با طرّهٔ پرچین شود پیدا)
برادر جانِ او آنسو تر از پَرچین شود پیدا!
فروغی بسطامی
(من گرفتهام بر کف، نقدِ جان شیرین را)
مانده ام کسی آن را، نسیه هم نمی خواهد!
فروغی بسطامی
(چشمِ بیمار تو شد باعث بیماری ما)
نکند نرگسِ شهلای تو دارد کرونا؟
فروغی بسطامی
(عمری که صرفِ عشق نگردد بطالت است)
امّا بدونِ آن، دلِ آدم چه راحت است!
فروغی بسطامی
(طبیبِ اهلِ دل آن چشمِ مردم آزار است)
که خود همیشه خُمار و شدید بیمار است!
فروغی بسطامی
(هشدار که هر ذرّه حسابَست در اینجا)
جز "رانت" که مخصوصِ ژنِ خوبِ خودی هاست!
فیض کاشانی
(میتوان برداشت دل از خویش و شد از جان جدا)
از مقام و پول و قدرت، دل بریدن مشکل است!
فیض کاشانی
(آنچه را از بهرِ من او خواست، آن آید مرا)
ناسزاها در تلافی، بر زبان آید مرا!
فیض کاشانی
(ای که در راهِ خدایت چشمِ غیرت رهبرست)
با رفیقان باش چون بی دوست خاکت بر سر است!
فیض کاشانی
(اگر روزی بدست آرم سرِ زلفِ نگارم را)
برایش می خرم سشوار و انواعِ بُرس، فوراً!
شاطر عباس صبوحی
(عشقت آتش به دلِ کس نزند تا دلِ ماست)
چون تنوری که مهیّا شده تا نان بپزد!
شاطر عباس صبوحی
(به گوشم مژدهای آمد که امشب یار میآید)
شبیه پچ پچِ موشی، که از دیوار می آید!
شاطر عباس صبوحی
(داغِ عشقت بر رخِ جانها نشانِ دولت است)
مالیاتِ بوسه ات کلاً از آنِ دولت است!
کمال خجندی
🌱☘🌱☘🌱☘🌱
محمدعلی سلیمانی مقدم ۱۱-۰۲-۱۳۹۹
نکند نرگسِ شهلای تو دارد کرونا؟
درود