درودها!
به مناسبت روز "سعدی"
شوخی با (جناب سعدی)
⚘🌻⚘
(تو از هر در که بازآیی بدین خوبی و زیبایی)
به دل از هیبت و حجمِ دماغت، وحشت افزایی!
(ملامتگوی بی حاصل ترنج از دست نشناسد)
و چاقو را بیندازد در آن وقتی می آیی!
(به زیورها بیارایند وقتی خوبرویان را)
نمی آید کسی در چشمِ مردم، تا تو آنجایی!
(چو بلبل روی گل بیند زبانش در حدیث آید)
خصوصاً هست تا خر زَهره مشغولِ شکوفایی!
(تو با این حُسن نتوانی که روی از خلقدرپوشی)
مگر وقتی که می پوشی، کتانی جای دمپایی!
(تو صاحب منصبی جانا ز مسکینان نیندیشی)
که مسکینان همه پایین نشینند و تو بالایی!
(گرفتم سرو آزادی نه از ماء مهین زادی)
نبادا فکرت این باشد که هستی مرغِ دریایی!
(دعایی گر نمیگویی به دشنامی عزیزم کن)
که حتّی فحشِ تو آید، به گوشم مثلِ لالایی!
(گمان از تشنگی بردم که دریا تا کمر باشد)
تو را چون جوجه ای دیدم، ندانستم که عنقایی!
(تو خواهی آستین افشان و خواهی روی درهم کش)
اگر چه مطمئنم بیشتر در حالِ دعوایی!
(قیامت میکنی سعدی بدین شیرین سخن گفتن)
جهانی دوستت دارد شدیداً بس که آقایی!
#محمدعلی_سلیمانی_مقدم ۰۱-۰۲-۱۳۹۹
😊🌱😊🌱😊🌱😊🌱😊
به به
بسیارزیبابود