سه شنبه ۱۵ آبان
کویر شعری از حسن نصوحی (برگ سبز)
از دفتر برگ سبز نوع شعر
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ۲۳:۳۲ شماره ثبت ۸۳۲۵
بازدید : ۱۴۷۲ | نظرات : ۴
|
دفاتر شعر حسن نصوحی (برگ سبز)
آخرین اشعار ناب حسن نصوحی (برگ سبز)
|
خمیازه می کشد سکوت
بر پهنه ی و سیع و پر هیبت کویر
در لابلای شاخه های مریض درخت پیر
انگار اسم شب پیش روی را
دائم مرور می کند
آن مرغ خسته ی در انزوا اسیر
آوار خاطرات و افسانه های دور
ذهن زمین و زمان را مشوش و مخدوش کرده بود
در تار و پود خیال زمین سترونش
چیزی به غیر شکست و سکوت و مرگ
چیزی به غیر عبورهای ناگزیر
چیزی به جز تبانی و تردید و تیرگی
هرگز نبوده از آغاز تا هنوز
آن سوتر از تب عریانی کویر
چندان نه دور و دیر
گردی بلند و سواری به راه نیست
این قصه از آن قصه ها نیست
خمیازه می کشد سکوت
بر پهنه ی وسیع و پر هیبت کویر
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.