جمعه ۲ آذر
سخت اندیش شعری از رحمان حقدوست
از دفتر دو نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ۰۳:۲۳ شماره ثبت ۸۱۲۹۴
بازدید : ۴۹۴ | نظرات : ۱۸
|
آخرین اشعار ناب رحمان حقدوست
|
ای یار، با منِ سخت اندیش، سخت باش
هدف آسان نیاید دلنشین، سرسخت باش
به لعل لبانت نهریست ز عسل، نیش باش
تلخ تر از تلخیِ روزگار چون زرنیخ باش
بسانِ سایه در برم گیر و همچو خور باش
نزدیک چو آمدم گریزان ز من دور باش
به بیمهری مرا جان به لب، بر لبِ گور باش
آهم از سر گذران هر دم مرا درد جانسوز باش
به فصل داغ عاشقی سرمای پُرسوز باش
چنان زخم زن، دردِ استخوان سوز باش
وآنگه همه قرار به جانم را تو نوش باش
در برم منشین یک دم، زین هوس مرا کور باش
بر این عاشق زار اما لحظهی احتضار آغوش باش
بر آن درد بی درمان مرحم و دوای نوش باش
همه نامهربانی به یک اشارت چون دود باش
بشنو ز من و زین پند تباه برحذر، دور باش
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشما