ابلیس قدیس !!
...............................
غیرت ابلیس را نازم
که با جانش خرید !!
لعنت معبود خودرا درد مندانه شنید
از هزاران سال عبادت هیچ گاهی کم نکرد
رو نگردانید از او و سجده بر آدم نکرد
چون ز آتش ، او سرشتی پاک داشت
جملگی فردوس ... به آدم وا گذاشت
آن شکم پاره که آدم نام داشت
میوه ی ممنوعه در کامش گذاشت
خورد آن را و شکم آسوده کرد
وان گلستان با گنه آلوده کرد
گفت : شیطان بود مسبب ، وای من
وسوسه کرد او من و حوای من
از طمع ، ممنوعه را در کام کرد
این وسط ابلیس را بد نام کرد
این بهانه شد عیان بر عالمی
داغ ننگی شد برای آدمی
در زمین هم فاجعه آورد بار
جنگ بین دو برادر ، نا بکار
او گنه کرد ای دریغا ، این منم
این منم ، تاوان آن را میدهم !!
( مسعود م )
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پ ن ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فرشتگان ساکن در زمین جن نام داشتند.
ابلیس به عبادت همی کوشید و در دانش از همه پیش بود و به همین سبب
مغرور شد و در برابر فرمان خدا عصیان نمود .
درودبرشما بزرگوار
زیبا وپرمعنابود
شیطون کیلو چند شیطون خود ما ادماییم
یاد یه شعرازخودم افتادم
سلام حضرت شیطان
تو چقدر مظلومی
ما گناه کردیم وبرتو لعنت فرستادیم!
جمیله عجم (ب .و)