جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر زهرابیگم محمدی پور
آخرین اشعار ناب زهرابیگم محمدی پور
|
ننه سرما
دلت را به دیدار ما خوش نکن
امسال کسی دلخوش آمدنت نیست
سفره ای پهن نمیشود
دستی انار دانه نمیکند
نقلی رنگ نمیشود
هیچ پسته ای نمیخندد
بادامهایمان تلخند
هندوانه هایمان سفید
کسی قصه نمیگوید
هیچ کس منتظر آمدنت نیست
زمستان ما ماههاست که بساط گسترانیده
ننه سرما
اینروزها
لبخنهای زورکی ،از روی شادی نیست
فقط نقاب زیبائیست
برای نشان دادن چال گونه هایمان
یلدا کسی فال حافظ نمی گیرد
شاهنامه بسته می ماند
آوای خواندنی بگوش نمی رسد
بجز ماتم صدایی نیست
سکوت محض حاکم میشود یلدا
میخواهم تمام یلدای امسال را بخوابم
لطفاکسی مرا بیدار نکند
میخواهم تمام شعرهای یخ زده ام را
به شعله های آتش بسپارم
من نقاب لبخند را برمیدارم
درون را عریان می کنم
بجای حافظ سیاووش میخوانم
بجای نقل سپید، خرما میگذارم
من یلدا را دگرگون میکنم .
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.