شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر منوچهر منوچهری (بیدل)
آخرین اشعار ناب منوچهر منوچهری (بیدل)
|
بار الاها به جلال وبه مقامت سوگند
به کتاب وبه نبی به کلامت سوگند
ناامیدم مکن از رحمت خودای خالق من
به بلندای شب ماه و صیامت سوگند
در دو عالم زدلم مهر تو بیرون نرود
مهر بانتر زتوام نیست به نامت سوگند
گر برانی زدرت پای زکویت نکشم
به شکوه قمرواختر شامت سوگند
طالب یک دوسه جامم در میخانه گشا
آتشم را بنشان بر می جامت سوگند
اندک است جرمم اگر لطف ترا بشمارم
به گمان گر که نگنجد به تمامت سوگند
سرزنش می کنم ازتزویر رقیبان یارب
میخورم از چه نظر تا به قیامت سوگند
خواهم از لطف تو تا نبرم دست نیاز
بردر غیر کشم بار ملامت سوکند
سایه لطف تو یارب زسرم دور مباد
به انام و به قوادم وبه نظامت سوگند
این منم بیدل درگاه تو وپری شان حالم
مگرم عفو نمائی خدایا به مقامت سوگند
#منوچهر بیدل
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مناجاتی بسیار زیبا و شورانگیز بود
دستمریزاد