جمعه ۲۵ آبان
عشق، ماهانه ی یک قاضی نیست شعری از صمد نجفی ( فتاحی )
از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۲۲ شماره ثبت ۷۷۴۴۶
بازدید : ۵۵۵ | نظرات : ۱۲
|
دفاتر شعر صمد نجفی ( فتاحی )
آخرین اشعار ناب صمد نجفی ( فتاحی )
|
* عشق، ماهانه ی یک قاضی نیست
عشق، جاری ست
مثل رود
مثل اقیانوس سکوت
عشق، پروانه ی آزادِ نفس
در شش هاست
مثل اکسیژنِ در حبسِ قفس
در رویاست
عشق، چون تیله ی یک کودک نیست
عشق، ماهانه ی یک قاضی نیست
عشق، آن سکّه ی زرّین نهان
کنج صندوق خرافات هم، نیست
عشق را، باید گفت
عشق را، باید داد
هر چه او گفت،
همان، باید، باد
عشق، در رقص خدا می زاید
راز این،
چشمه ی پر شور هنر، می داند
عشق، در جیب بغل می گندد
عشق، در برگ غزل می خندد
هیچ حسابی ندارد این عشق
نزد یک بانک و یا یک صندوق
بانک آن، بانک جهانی ست،
فقط در یک دل
با حسابی که همیشه
همه جا هم، جاری ست
( صمد نجفی )
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و شورانگیز بود
در وصف حضرت عشق