جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر منوچهر منوچهری (بیدل)
آخرین اشعار ناب منوچهر منوچهری (بیدل)
|
نکند عطر دل انگیز ترا
...... باد با خود بجائی ببرد
پیکر سرو پراز مهر ترا
......از سر لطف بهر بی سروپائی بدهد
نکند باد بیاید بفریبد دل تو
....یا بتو وعده رویای قشنگی بدهد
ببرد هوش از سرتو.مستی لعل لبت را جای داروی شفا
ازسر لطف بهر سائل درمانده گدائی بدهد
نکند فصل بهاری بفریبت دل تو ....
به تمنای تو و ماه رخت عاشق سحر جمالت بشود .
نکند سوته دلی بی خبر ازاین دل من ...
،
......... همه عشق جهان را به بهایت بدهد
نکند معنی عشق که شیدای تو و قامت توست
.... همه ی ارزش خودرا بیک بوسه شیرین
...... ....یا به آن چشم خمارت بدهد
نکند عرش به لرزد ....
... یا ملائک بفرمان خدایان بفریبند ترا
وعده جنت و هر مسند والا بهمه سحر نهادت بدهد
.... یا خدا جای خودش را ، به همه عشوه و طنازی تو
عرش خودرا بهمه باغ تن تو بجهادی بدهد
تو همه زندگی و دار و نداره منی چکنم
...میشوداین دل عاشق خودرا بیک ناز نگاهت بد هد
|
|
نقدها و نظرات
|
استاد دزسفولی ممنونم عزیز ما هستید | |
|
استاد زمانیان ممنونم ه | |
|
استاد شوکران عزیز دلی ممنونم استادم | |
|
ااستادم ممنونم شما لطف داری | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و سرشار از احساس بود