جمعه ۱۸ آبان
|
دفاتر شعر سید امان اله درخشانی
آخرین اشعار ناب سید امان اله درخشانی
|
📝وحدت اضداد...
قطره قطره اشک از، رؤیای سقفِ یادها...
می خراشد خِشت خِشتِ خانه از بنیادها...
مزرع سبز پر از دلبستگی، خشکیده شد...
با هجومِ این ملخ ها و، از استبدادها...
کوچِ سبزِ ایلِ ما، در بسترِ هر فصلِ سال...
می شود زرد و خزان، چون خرمنِ خردادها...
بیستون هم طاقتش، طاقِ تمامِ خستگیست...
تیشه ی تقدیر بر هستی زَنَد فرهادها...
رنگِ شب گشته، تمام بَرزن و هر کوچه ای...
بس شده خاموش این فانوسِ ما در بادها....
ما به عمری زندگی، اجبار می گردیم با...
یک سر و صدها رقم، سودا از این بیدادها...
با سکوتی سهمگین، اَندر گلوی بی کسی...
ره به جایی نیست از، این هجمه ی فریادها...
گاه خوشحال و گهی غمگین از این آوارگی...
سالها خو کرده ایم، با وحدت اضدادها...
📆تابستان 98...
✍🏻سید امان درخشانی...
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
غزلی ناب و زیبا بود