دوست دارم دوست دارانت خدا
دشمنی با دشمنانت ربنا
خیر دنیا آخرت را کن عطا
از عذابی آخرت دورم خدا
ای ولی الله از ما بس سلام
بر تو بادا حجّتی صاحب کلام
نور اللهی میان تاری زمین
ای عمود الدین میان امّت همین
وارث اول نبی آدم صفی
منتخب خالق سلامی ای وصی
نوح و ابراهیم را وارث تویی
ای که اسماعیل را هم وارثی
هر یکی از انبیا را وارثی
روح و موسی را تویی وارث همی
وارث خاتم رسالت هم علی
نور چشمان بتولی را وصی
هر دو آقا از جوانان بهشت
هر دو هادی دین چه به نیکو سرشت
بس سلامی بر تو بادا ای هُمام
ای که وارث اولیایی خود امام
بر علی ابن الحسین بادا سلام
او که زینت عابدین باشد بنام
بر محمّد بن علی باقر علوم
بس سلامی برد با علمش ظلوم
بن محمد جعفری را بس سلام
او که نیکو راستگو ما بین عام
ابن جعفر را پسر باشد بنام
نام او موسی زبانزد خاص و عام
بر تو باد ای جانشین پرهیزگار
ای نکو کردار ایمان آشکار
ای که مردم را هدایت سوی حق
دور از زشتی و با دین منطبق
در عبادت عمر را بردی تمام
وه چه نیکو خُلق بودی ای امام
حجّت الحق یا حسن بس بی کران
بر تو بادا رحمتی از ربّ جان
قصد کردم تا به سویت ای خدا
راه ها پیموده ام تا این سرا
هان مگردان نا امیدم ای خدا
تا نیازم بر طرف از غم رها
بر مزاری آمدم آرامگاه
زائرانش شامگاهان تا پگاه
در زیارت بارگاهی با صفا
روز و شب گویندشان ضامن رضا
ای به قربانت پدر مادر فدا
ای امام ای مقتدا ای آشنا
از تو خواهانم شفاعت یا رضا
تا کند عفوی گناهم را خدا
بنده اش را عفو کند صاحب کلام
از تو می خواهم شفاعت ای امام
درگهت را می زنم در باز کن
لحظه ای با من به نجوا راز کن
دست خالی آمدم دانی رضا
ای شفاعتگر میان ما با خدا
آرزویم بود دیدارت رضا
بارگاهت را ببوسم لحظه ها
ولی اله بایبوردی
بسیار زیبا و امید بخش بود
یا ضامن آهو