چهارشنبه ۷ آذر
امید دروغ نیست شعری از محمد جواد عطاالهی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۲۳:۳۹ شماره ثبت ۷۱۹۷۴
بازدید : ۴۰۶ | نظرات : ۲۷
|
دفاتر شعر محمد جواد عطاالهی
آخرین اشعار ناب محمد جواد عطاالهی
|
مگر نمی هراسی از مرگ؟
وجود خفته زمستان
همانطور که کشته ایی تمام ریشه های ما را
ز مرگ خود نمی هراسی؟
نمی هراسی از نبودن؟
بهار را
شکوفه ها را؟
درون باد ها نباشد
سرود سوز صوت سانت؟
و ابر ها دگر بدون برف
بی تگرگ
هجومشان سفید
و بارشان باران
به جای خاک سرد
مرگ برگ
ردای سبز و جامه ایی نفیس
تن تمام سرزمین شود؟
بدون ترس از سیاهی بلند شب
بدون ترس یخ زدن درون خواب
که دست ها گره درون سینه
سر میان پا
و لرزشی ز عمق سست استخوان
و ها
بدون این هوا
دوباره این زمین زمین شود؟
اگر چه دور توست
و خیمه گاه خفته بهار
شلوغ
نیست
ولی بدان امید
دروغ
نیست
|
نقدها و نظرات
|
سلام و درود بر شما جناب چشمه بستگی به این دارد که زمستان را چه بدانیم ممنون از حضورتان | |
|
ممنون از شما نوروز شما نیز مبارک | |
|
ممنون از شما | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سپیدی بسیار زیباست
معمولا سپید های زیبا منتظر فردا یا بهار و از این قبیل هستند
که مناسب شرایط دادگاه های نظامی و جامعه در گذشته بوده
آیا نمیشود مقداری صریح تر صحبت کرد