جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر کوروش فلاح نژاد (رِند)
آخرین اشعار ناب کوروش فلاح نژاد (رِند)
|
تردید دارم به باد های فتنه گر پاییزی
به اینکه شاید دیگر بهاری نباشد
که یکسره بگردم در کوچه های تو در تو
ولی پشت هیچ پنجره ایی
دیگر چهره ی ِ یاری نباشد
.
تردید دارم به عزم نستوه درختان
که در یخ زدگی این روزها
خواب آفتاب می بینند
بدون ترس از اینکه شاید
دیگر تابستان و سایه ساری نباشد
.
برف وهم انگیز آرام می ریزد باشکوه و سپید
مثل خرسهای قطبی
آکنده ام از دردناکترین تردید
اگر خواب زمستانی ام را بیداری نباشد
.
هر شب در دخمه های گور مانند دفن می شویم
لای توَهم های موازی جهان
هر چه بود و هست از پوچی فراتر نیست
گمانم آفتابِ فردا هم بیشتر از پنداری نباشد
.
پناهگاهی جز مرگ نیست از شر انسان های دون
در این قربانگاه دوزخی تاریخ
کجا راه گریزی هست؟
تا ابلهان را با منِ عریانِ عاصی کاری نباشد
.
همپالگی با گوسفندان در قاموس من نیست
ترجیح من چوپان دروغگوییست
که گرگ را از یاد نبرده
هرگز مباد گله را گرگی در انتظاری نباشد
.
در آفت زدگی سهمگین این روزها
در هجوم نشخوارکنانِ این مرتع شوم
دانه یِ گندم از رویش گریزان است
مبادا بروید ولی آنجا کشتزاری نباشد
.
#کوروش_فلاح_نژاد #زمستان۲۰۱۹
#خواب_زمستانی
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
موثر و زیبا بود