شنبه ۳ آذر
مؤمن عشق شعری از محمد حسین پژوهنده
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ۱۷:۱۲ شماره ثبت ۶۹۶۳۸
بازدید : ۳۱۱ | نظرات : ۱۱
|
دفاتر شعر محمد حسین پژوهنده
آخرین اشعار ناب محمد حسین پژوهنده
|
بارها گر برود جان من از پهلویم
همچو بذر چمن اندر همه جا میرویم
مؤمن عشق تو جز کوی تو جایی نرود
چون تویی شاخص آنی که ورا میجویم
سالها هادی من بودی و در ورطهءهول
دستگیرم ، هم از آن رو همه جا میگویم
من شبان زادهء کورم نه یل وادی طور
دار معذورم اگر راه خطا میپویم
لیک مولا به ولای تو که از این گلزار
نیست غیر گل رخسار تو در مینویم
گرچه عمری بسر آوردم و پژمردم، باز
به نسیمی که ز سوی تو وزد میرویم
بر مزار تو پژوهنده شنیدم میگفت:
بر لب نهر شما رخت ریا میشویم
۱۳۹۷/۹/۲۰- مشهد.
مینو، بمعنای روان، بهشت، خرد، عالم روحانی امده است.
|
|
نقدها و نظرات
|
متشکرم، زنده باشید | |
|
تشکر از محبت شما | |
|
درود حق بر شما | |
|
خیلی ممنون، حق پناه شما | |
|
سپاس از مراحم جناب عالی البته ایرادهایی از زاویه قواعد شعری داشت که بعد از درج رفع گردیده و هنوز دو مورد باقی است، | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا سروده اید
توفیق رفیق راهتان