چهارشنبه ۱۶ آبان
الفبای ناتمام شعری از محمد ادب
از دفتر شربت ستاره نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۵۳ شماره ثبت ۶۸۹۴۵
بازدید : ۳۳۶ | نظرات : ۳
|
|
مرا به مکتب عشاق نهادند:
نخستین واژه که معلمم آموخت "عشق" بود
که ساده ترین بود
یک بخش بیشتر نداشت
و آنرا در نیمه، رها نمی توانستی!
در بخش دوم از درس دوم، همه میماندند:
چندی که با "معــشوق" همراه میشدی
بر دوراهیِ تردید می ماندی:
او را رها کنم
یا به "شوق" به پایان برم؟!
شاگرد، سنگینیِ فصل سوم را
بر کودنی قلبش ندانست
و آنرا پیش از معلم خواند
و چه "نکته های باریک" که بود و نخواند
و چنین شد که سالهاست
این "فصل" را "بخش" میکند
و به پایان نمی رسد!
معلمم را بازپرسید:
مگر "عاشقی" را چند بخش است؟!
_________________________________
پاورقی: معشوق = مَعَ + شَوق
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.