این شعر به زبان محلی تالشی میباشد .
دوزه ادم اوه بالان به ای چشم بگته
کینه , زوعه سهم دوز متر بگته
کل ملک ایکره لق متر بگته
هادمتر زوعه سهمو ایمتر کینه رو سهم جوبکه
طبق آیه 11 نساء هم سهم زوعه , هم سهم کینه دوز جوبکه
دوزه ادم اونی که هژو شورا محل جمع بکه !
ایله کو امضا بستنه , ایله سهم گین بکه !
ایله دخل پر بکه , چیله دخل پوچ بکه !
به زوعه هم پول , هم ملک بده , به کینه هیچ نده !
کینه ؛ زوعه هردگله بالن باله !
ایله نه نه , دده کون اومه به عمل !
دوزعه اودم ببن , حق شناس
بالام آرنده امقاندن جنگ , جدال !
" اوفوا بعهدالله و اعدلوا بین الاولاد
معنی شعر
انسان درست = کسی که بین فرزندانش هیچگونه فرقی نمیگذارد و املاک و سهم آنهارا طبق آیه یازده نساء درقران مجید تقسیم نموده تا بعد از مرگ آنان بین بچه هایشان هیچ گونه اختلافی و مجادله ای رخ ندهد . انسان درست آن نیست که بدون توجه به آیه 11 نساء به یکی از فرزندان مضاعف نیکی کند ولی آن دیگری را محروم ازهرگونه سهم کند .