درودها!
🌿🌱🌿🌱🌿🌱🌿🌿🌱🌿🌱🌿
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺
تا که آن اندامِ موزون را به رقص آورده ای،
روح، در تندیسِ افسون را به رقص آورده ای
ریشه کن کردی تمامِ غصّه های کهنه را
با خودت، دل های محزون را به رقص آورده ای
رخنه در جانِ جوان و پیرِ عالم کرده ای
تا پدر جدّ فریدون را، به رقص آورده ای!
در کمینگاهِ نگاهت، "شور" بر پا کرده ای
بربط و سنتور و قانون را به رقص آورده ای!
می کنی "بیداد" اما با "چکاوک" می پری
با همین کارَت، "همایون" را به رقص آورده ای!
هر کجا کردی گذر بر نقشهء جغرافیا
جنگل و دریا و هامون را به رقص آورده ای!
از خلیجِ فارس تا دریای زیبای خزر
کرخه و سرباز و کارون را به رقص آورده ای!
یک نفر می گفت وقتِ رد شدن از رودبار
باغ های سبز زیتون را به رقص آورده ای!
با شرابِ چشم هایت، تاک ها را شسته ای
خوشه های سرخِ میگون را به رقص آورده ای!
روسری را بی اجازه از سرت برداشتی
واژهء "الزام" و "قانون" را به رقص آورده ای!
رفته ای حمّام و با رفتارِ ایمان سوزِ خود
وان و دوش و لیف و صابون را به رقص آورده ای!؟
استکانی چای در دستت کنارِ منقلی
حقّهء وافور و افیون را به رقص آورده ای!
با شهیدانِ غمِ عشقت چه کردی تا که این
لاله های خفته در خون را به رقص آورده ای؟
بعد از آن، حاضر شدی در صحنه های قتلشان،
شاهد و مقتول و مظنون را به رقص آورده ای!
با چنین وصفی که از اعمالِ تو آمد به نظم،
واژه شد دیوانه، مضمون را به رقص آورده ای!
#محمدعلي_سليماني_مقدم ۰۵-۰۴-۱۳۹۷
😁😳😂😁😳😂😁😳😂😁😳😂
🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘
درود استادبزرگوارم
رقص قلمتان زیباست