دوشنبه ۵ آذر
صلح شعری از رضا رحیق
از دفتر هیچ نوع شعر
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ۱۴:۰۵ شماره ثبت ۶۵۱۶
بازدید : ۱۰۲۶ | نظرات : ۱۳
|
|
یک قدم مانده به صلح
دوقدم مانده به انگشتر اعجاز پگاه
به خدا ...
آنچه نوشتی به نگاهی حتی
همه در حافظۀ نخل زمان خواهد ماند
به خطا نگذری ای ، جمله جهان در تو خلیج
خواب من از تو رمید
دل من با تو تپید
سر من را که برید ؟
یا که بود از خطر حادثه ،
جان را بِدَر آورد و نوشت :
همگان در گذرند
رازقی می ماند
گل سرخ آمد و گفت
آفتاب سر این طاق تو را خواهد سوخت
و شقایق طی کرد
و کسی گفت بلی
مانده ام بی من و بی تو
چه کسی گفت و چه کس بود شنود ؟
یحتمل بی نام است ...
بالهایم همه خیسند
تو ای لالی بند
لا الایت سوگند
صلح ضدینت قند
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.