انـــتـــظــار(۱)
بـی تــو بــا ایــن قـلـبِ بــیـمار چــه کــنــم
بــا ایــن بــغـضِ در گــلو گــرفتــار چه کنم
یــــادِ تـــو آتـیـش بــــه ســیـــنــه مــیـزنـد
بــاخـــاطــرات ایــن اتـاق ودیـوارچـه کـنم
رفـــتــه ام شــایــد کـــه مــن از یــــاد تـــو
از فــراغــت بــا ایــن مـنه بـی یــار چه کنم
چـشم انـتظـارت مـیـنشـینم پـشـتِ شـیـشه
بـا دوتـا چـشـمِ ترُ و حسرتِ دیدار چه کـنم
تـــو کـــه رفــتـی خــانــه ام آبـــــاد نــشــد
بـا این همه غـم که شده برسرم آوارچه کنم
بعـدِ تـو هـرشـب بـه میخانه ها سـرمــیـزنم
بــا جـام و مـی و مـستئ بـسـیار چـه کـنـم
روزگـاری آنـچـنـان مـحوِ نـگـاهت مـیشـدم
اکـنون بــا زردئ رنــگِ رخـسـار چـه کــنــم
مـجـنــون تـو گـشتـم، تـــوهــم لـیـلای مـن
تـوبـگو بـا این مـجنونِ بـی دلدار چـه کـنم
غـــــرقِ شــــادی بــودمُ و بــــا تــــو ولــی
حــال،بــاایــن از خـود شـده بیزارچه کــنم
وعــــــــده دادی کــــــــه زود مــــی آیــــی
بــی تـــو با این لـحظه های دشوار چه کنم
هـمـه از آمـدنـت بـه مـن دروغ مـی بـافـنـد
مــنــه خــســته،باایـن مردمِ بیکار چـه کـنم
شاعر:کاظم عفتیان
دلسروده تان از لحاظ محتوا عالی ست و عاشقانه ای ناب .
از لحاظ ساختارِ عروضی لطفاً بازبینی فرمابید و یا شعرتان را به بخش مدیریت ویراستاری ارسال فرمایید.
سلامت باشید و دلتان بی غم