قدیما یک صفایی بود و بزمی
درون خانه ها؛ سازی و نظمی
سرا گرمِ خوراک و خنده و خواب
دلا خُرّم ؛ عواطف خالص و ناب
قدم ها محکم ،امّا بی افاده
همه اهل رفاقت ؛ بی اراده
مزارع سبز،خرمن زرد و دل سرخ
کبوتر باشتر ؛ فیل با شتر مرغ
هوای دنج و خوش بوی صداقت
دکان آشتی ، بازار رحمت
سحر برخاستن با حضرت دوست
زفاف لاله و آلاله نیکوست
همه بیگانه با غمباد بودند
به رقص قاصدک دلشاد بودند
نه قفلی بر دَری، نِی پاسبانی
نبود از پستی و نکبت نشانی
نمیدانست انسان دشمنی چیست
و یا رنگین کمان در باور کیست!
چنانی ساده و پاکیزه بودند
به جای دَر ،به هم دل می گشودند
نه خَطّی بود و نه قانون و عُرفی
نه چوب و حَدُّ و مرز و نیشِ حرفی
نه تفتیش عقاید کار کس بود
نه تحمیل نظر از پیش و پس بود
تمام بوسه های عشق بازان
بری از شهوت و آز و هوس بود
نه ؛میدانست ،روبه ،مکر و حیله
نه مرغ عشق محبوس قفس بود
گلو بی بغض و دل به حسرت و رنج
نگاه عاشقان دردانه چون گنج
بشر قدسی مآب و محترم بود
برای عشق بازی وقت کم بود
.............................................................
زمان و روز و شب جور دگر بود
عَطارد کودکی پر شور و شر بود
در آغوش زُحل میخُفت بهرام
زمین آزاده و ناهید آرام
اورانوس آن زمان ناز و جوان بود
پلوتون از پی نپتون دوان بود
و شاید کس نمیدانست خورشید
از عشق ماه تابان خوشه میچید
اَزَل سیاره ای خورد و خنک بود
به دور ماه میچرخید و تک بود
همین خورشید سوزان پر آتش
دلیل خلقت چرخ و فلک بود
.................................................................
هزاران سال نوری خواستگاری
نمود از ماه خورشید فراری
نهایت حلقه ای از هاله نور
حنایی ناب ، از یک عالم دور
هزاران سکه از جنس ستاره
شرابی بحر مستی هماره
سری بی تاب بحر سر سپردن
دل از منظومه مهتاب بُردن
تمام ساکنان کهکشان ها
به سوی راه شیری پر کشیدن
لب خورشید صد چاک از تب ماه
طلوعی زیر چشمی گاه و بیگاه
و مهتاب پر از ناز و نگاری
خجالت آب شد تا شد هلالی
................................................................
ز حُجبُ و پاکیِ مهتاب و خورشید
تمام کهکشان یکباره لرزید
به فرمان خدای عشقبازان
به یُمن جشن پاک دلنوازان
سپهر نیلگون ناگه خروشید
زمین چون دایه مهتاب غُرّید
و با اشکی ز چشمان خداوند
فلک دیوانه گشت و سیل بارید
پایان قسمت اول........................ ادامه دارد
علی (بابک) احمدی ..........حادثه
بسیار زیبا و جالب بود