پنجشنبه ۲۴ آبان
|
دفاتر شعر سیده نسترن طالب زاده
آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده
|
در سرانگشتان تو، تعبیرها خُفته است
ای همیشه سپیده دمان رقصنده ی وهن
در آونگ بارانهای گرمسیری دستانت
در میان عصاره ی رخش_ آبی شراب
هزار اقیانوس نام_آهنگ ، بی_ پروا نهفته است
.
.
چقدر دوست باید داشت
در تلاوت راز
گاتهای نسوخته ی شبرا
که من عاشق تو بودم و بادیه ها در خواب،
و من چقدر عاشق آشوب ابرهای شکفته ی پرسایی
، که متن باغهای معلق بیراهن توست
.
.
.
بیپایان مأمن گس ، در خواب
در سایه ی توست
چه شباهت گنگیست
میان پیرسالی کاجهای محزون،
و عریانی کاجیره های دشتهای خزانسای دور
.
.
.
چقدر لحن، در نام کوچک توست
فواره ها، چکامه های عبوسیست،
در برابر طوفان
که بارگاه عطرستانهای رمنده ی تو_ست
.
.
.
چه بیدریغ عاشق تواند
گونه های سنگی کوه...
شبیه کشتزارهای پریشانی چرخ ریسکهای کبود
.
.
.
نهایت اعتزال آبی خزه
، زیر سایه ی توست
آسمان سربی غمبار در انحنای زمان
، شب تولد هر شهر
زیر سایه ی توست
.
.
.
شب رسیدن اسب_ انگیز برفناک خونکده ها
[ ] لهجه ی بی_پناه کلمه،
و سبیدارهای عبس،
تا گاههای شکسته در گرانشی مغلوب
.
.
.
زیر سایه ی توست
در سایه ی تو
در سرانگشتان هر ساز
سرودنها خُفته است
|