بر سر سفره هفت سین بنشین هفت سبد ازسین سعادت بگذار
-
سکه سیر وسیاحت سرکه سیب سپرسازبه هر درد گذار
-
سنجدی سخت درون بهر تنومندی تن, بر سفره بگذار
-
سه سیه سیر به هردرد سیاه سرطان بر سبد سین گذار
-
سبزه سبز سرشت سرسبد سبزی روح دردل هفت سین بگذار
-
سمنو سازه قلب وکبد وتازگی روح وروان در قدح سین گذار
-
سه سماق ساقه کوبیده به هر قند مرض , نقرس پا دارویی است
-
از سحر تا به سمر[شب] سوره یاسین زبر کن به سره برسر هفت سین بگذار
سر سجاده بخوان آیه حوﱢل به بلندای زمان سایه سبز به هر سفره گذار
جامه نو به تن کن به صله پیش کسان ازسر مهر بوسه گذار
هدیه ای ده به شعف بهر یتیم سینه گشا سیرت خوش برسفره بگذار
یاد کن نام شهیدان وطن یک سبد سرخ گل افشان به سر سفره گذار
یاد کن نام آن زنده شهیدان سرافرازِجانباز به سره برسفره بگذار
نام زهرا وعلی همره احمد به توسل به سر سین سبب ساز گذار
یاد کن نام حسین وحسن وپاکی نه نورِپس ازآن به سر سفره گذار
یادکن نام فرج از بهر ظهور تاکه تبرک بشود سفره هفت سین گذار