دوشنبه ۲۸ آبان
روح من می آید. . . شعری از محمد حسن ایوبی
از دفتر سوگ نامه نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۹:۰۴ شماره ثبت ۵۹۴۳۶
بازدید : ۵۰۸ | نظرات : ۱۴
|
آخرین اشعار ناب محمد حسن ایوبی
|
روح من می آید. . .
از پس بیرق سرخ. . .
از دل خونابه ها. . .
به تن مشتاقم. . .
دل عاشق دارم. . .
که برای ناله های کودکان میمیرد. . .
دل عاشق دارم. . .
که هوایی هوای یار است. . .
روح من می آید. . .
از دم الهی گلوی تو. . .
اربابم سر ما فدای تو. . .
بوی تو پرشده در کوی و گذر. . .
باید امروز تو را نفس کشید. . .
در میان این سیاهی و غبار. . .
دل و جان و بدنم میسوزد. .
از نوای العطش های کسی. . .
نام او"رقیه"است. . .
مرغ پر شکسته ایست. . .
دختری سه ساله است. . .
راوی مصیبت است. . .
خیمه هایی که به آتش زده شد. . .
گوشواره ای که از گوش فتاد. . .
سرتیز نیزه ها. . .
که سر خورشید عالم بشکافت. . .
روح من می آید. . .
بعد از آن مرگ غریب. . .
در درون ظلمت غلیظ شب. . .
من که شرمنده ی خون تو شدم. . .
دارم اما امّید. . .
گوشه چشمی به من خوار کنی. . .
بوی عطر حرمت هرجا هست. . .
همه دنیا و جهان کرب و بلاست. . .
از سر بریده ات. . .
از تن چاک و چاک و خونی ات. . .
مانده یک عمر. . .عزت و شرف. . .
مانده یک نام. . ."حسَین"
که بسی باعث شور عالم است!
برای اربابم. . .آن که باج نداد و سر داد. . .
"محمدحسن ایوبی"
۱۳۹۶/۷/۲
|
|
نقدها و نظرات
|
درود استاد استکی عزیز ممنونم از حضور سبز و گرمتان. . . لطف دارید. . .اجرتان با ارباب | |
|
حضورتان را میستایم بانوی ارجمند بانو حسین زاده اجرتان با ارباب | |
|
درود جناب وطن دوست عزیز سپاس که خواندید. . . اجرتان با ارباب | |
|
ممنونم از حضور گرمتان استاد عزیز و ارجمند اجرتان با ارباب | |
|
سپاس از شما بزرگوار | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیا رزیباست
ماجوربا شید برادر خوبم التماس دعا