هرچی ژن خوبه مال شمایه
**
هرچی ژن خوبه مال شمایه
هرچی ژن معیوبه مال مایه
*
خون شما پاک تر از خون ما یه
خون شما رنگین تر از مایه
**
ژن خوب و غذایی خوب مایه
ژن بد و غذای یه ه بد سهم مایه
**
هر چی ژن خوب نزد شما یه
هرچی ژن بده در جسم مایه
**
هرچی نمعته نصیب شمایه
هرچی نقمت نصیب مایه
**
هرچی غذایه خوب مال شمایه
هرچی پلشتی ست نصیب مایه
**
هرچه زن باهوش ه مال شما یه
هر چه زن بی عقل نصیب ما یه
**
ماخون دادیم – شما چی دادید بگید
ما چی داریم شما- چی دارید بگید
**
فخر ما رو به خود ما میفروشید
خون ما رو به خون ما میفروشید
**
خون ما رو میکنید تویه شیشه
خون ما رو می نوشید شیشه شیشه
**
**
یاد تون رفت تا دیروز کی بودید
مشتی گرسنه هم چوما که بودید
**
حال دیگه ما شده ایم بی ریشه
ما شده ایم آدم هایه بی ریشه
**
حال دیگه مال شدیم آدم بدا
شما شدید هستید آقا زادها
**
ما خر میشم – شما سوار ما ها
ما خاموشیم همه شدیم بی صدا
**
چه زود از یاد رفت اون شعارها
برادری- برابری – عدل ها
**
یک کلیه برای یه ما کافیه
اون یکی شم شاید که زیادیه
**
ژن هایه بد حق حیات ندارند
حقی برای یه انتخاب ندارند
**
هر چیز خوب تو دنیا مال شما
هرچی بدبختی هست نصیب ماها
**
چه زود یادتون رفت پا برهنه ها
چه زود یادتون رفت آقا زادها
**
شما شدید همه- همه اندیشه
ماهمه بی عقلیم و بی ریشه
**
هر چی ژن خوب در خون شما یه
هرچی ژن بده در خون مایه
**
خون شما پاک تراز از خون ما یه
خون شما رنگین تر از خون مایه
**
هرچه زن خوب شده مال شما یه
هر چه زن زشته نصیب ما یه
**
هر چی ژن خوب شده مال شما یه
هر ژن بد شد ه نصیب ما یه
**
هر چیز خوب تویه دنیا مال شما یه
هرچی بدبختی یست نصیب ما یه
**
شما همه عارف و فر زانه ید
شما همه خوب و تک دانه ها ید
**
ماهمه احمق و دیوانه یم
ما همه احمق به اندیشه ایم
**
پا پتی ها یه تا دیروز پا برهنه
حال برای یه ما شدن شاهزاده
**
خدا می دونه این قصه تا کجایه
خدا می دونه چه سر نوشت مایه
**
هزار و یک ترانه
دفتر دهم ( کلاسپیدها)
نام ترانه:هرچی ژن خوبه مال شمایه
حسن بذرگری(آیین نیشابوری)
توضیحات: سرایش96/6/8- بداهه
بجا و زیباست
مبین مشکلات جامعه ما