دوستان،شاعران،ادیبان، باسلام وعرض ادب واحترام به محضر شما بزرگواران
باتوجه به اینکه معضلات زیادی جامعه ی ما را تهدید میکند ویکی از آن معضلات گسترش وسیع اعتیاد به مواد مخدر بخصوص مواد مخدر صنعتی می باشد که روزانه تعدادزیادی از جوانهای کشور مارا درگیر کرده وگرفتار خود میکند واز طرفی رسالت ما اهل قلم بیان معضلات جامعه میباشد که بازبان شعر تاثیر دو چندانی خواهد گذاشت لذا برآن شدم تا در بیان این معضل خانمانسوز سروده ای آماده کرده و تقدیم شما عزیزان بنمایم امید وارم که مورد توجه قرارگیرد.
اعتیاد
آن شنید ستی که دریک شهر دور
شِکو ه می کرد ه جو ا نی با غرور
با خودش ا ندیشه میکرد آن جوان
که چر ا همکا ر گشته با بَد ا ن
هی تفکر کرد و را ه رفت و د و ید
ا ز قضا ا و بر یک آ با د ی رسید
دید در آنجا همه مشغو لِ کار
کودک و پیر و جوان د ر این دیار
ازخودش پرسیده پرسش آن جوان
ا ز چه ر و خوارم به پیش دیگران
پس چرا معتا د ا ین ا فیو نیم
بس ذ لیل کرد ه مرا حیر و نیم
کار من هر روز گشته تا به شب
استفا د ه ا ز مخد ر در طلب
ا ز چه ر و رفت از کنارم همرهم
پس چه شد فرزند من کو همسرم
فرصت بو د ن به پیش همرهان
پس گرفته ا عتیا د م هر ز ما ن
ا هل خا نه ا ز گز ند من همی
خا طر آ سو د ه نبو د ند ی دمی
خا نه ام را د ا د ه ام بر بادِ د و د
کی تو ا نم ا عتیا د م را زد و د
گفت وخو دراسرزنش کردآن جوان
که به ذ هنش آمد ا و از آن زما ن
همچو یک تصویر آمد پیش رو
کا ر ها ی نا پسند ش مو به مو
اولین دودی که ا ستعما ل کرد
یا د ش آمد خویش را بد حال کرد
د ید یارا نش صدایش میکنند
در ضلا لتها ر ها یش میکنند
دید که کا شا نه اش گشته خراب
را ه برگشتن شد ه بر وی سرآب
دید ا مو ا لش به یغما می برند
آ برویش را چه ارزان می خرند
دید دختر را که می گوید پد ر
از تو می خوا هم که بر گردی دگر
همسرش را د ید با صد آر ز و
نا توان ا ست و طلب د ارد ا ز ا و
در تفکر با خودش بود آن جوان
با ا را د ه ا و بلند شد نا گها ن
ا و به تصمیم بزرگی که رسید
همتی کر د و ا مید ش پرورید
بعد مدتها که شد عمرش بباد
آن جوان آزاد گشت ا ز اعتیا د
پس تو ای (احمد) بپا در زندگی
که نگرد ی ما یه شر مند گی
سلام
بسیارزیبا
تعهدقلمتان ستودنی است