تقدیم به :
همخانهایهای خانهی اجدادیام ایران
و به آنانکه :
در خانهی ما مسئولیتی خطیر دارند.
ا💚♥💚♥💚💚♥💚♥💚ا
خانه را همخانهی بد میکند بهتر خراب
اهل خانه بد بگردد میدهد عالی عذاب
اهلی از بد بر نگردد عاقبت دد میشود
دد منش خاک خدا را میکند تیره تراب
گفت سعدی؛ یار بد بدتر بود از مار بد...
بد بخوبی نیش کبری میزند وقت خطاب
کی به آبادی رسد آنجا که بد شد ره بلد!؟
سد زند در راه خوبی بد کند سر زیر آب
خوب خانه، از بدیهایم گذر کن یا قصاص
سوء ظن پیدا کنی گم میشوی عالیجناب
خوب هستی بد دل دریاییت را خون کند
موج خون برپا شود دنیا کنی پر التهاب
از دل داغ زمین تـَـف می زند بر آسمان
گـُر بگیرد جان مریم هم قناری را کباب
میشناسی مرکز و طول و شعاع خانه را
میرسی آنی به قلبش میکنی خالی خشاب
قلب خانه، قلب او فرقی ندارد قلب ماست
سقف این خانه یکی باشد ببین خانه خراب
بهر قتل جان خود بستی کمر با سوء ظن
کاش میگفتی چرا در مرگمان داری شتاب
پاسخی روشن نداری در دل تاریک و بد
تا چراغی میکشی هرگز نمیگردی مجاب
کسرهای سخت را با سادهکردن حل کنند
غافلی و کی ریاضی دیده میفهمد حساب
علی اسماعیلی ، ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
بسیار زیبا و شورانگیز بود
مبین مشکلات جامعه ما
دستمریزاد
موفق باشید