**
می خواستم توصیفت کنم به گلها
می بینم تو زیبا تری از اون ها
می خوام که توصیفت کنم به غنچه
می بینم تو زیبا تری زغنچه
می خوام که توصیفت کنم به سبزه
می بینم که سبز تری ز سبزه
می خوام که تشبیه ت کنم به مهتاب
اما که تو زیبا تری ز مهتاب
میخوام که تشبیه ت کنم به نرگس
اما کجا چشمایه تو و نرگس
می خوام بگم فرشته ای- فرشته
اما کجا تو و یک فرشته
نمی دونم به چه تشبیه کنم
یا که به چه من توصیفت کنم
می خوام که توصیفت کنم به دریا
دریا تویی – تویی سری تو زدریا
نمی دونم به چی مثالت کنم
نمی دونم که چی فدایت کنم
نمی دونم که چی خطابت کنم
نمی دونم که چی نثارت کتم
به هرچه توصیف کنم اون کمه
بزرگی باز واسه یه تو یک کمه
هر چی ندانم تو همان صاحبی
هرچی بگویم تو داری همه
باز کمه به وصف تو این همه
به هرچه توصیفت کنم تو سری
تو از توصیف قلمم برتری
کم منو بزرگی یه دلت تو
ضعف منو – بزرگی یه چشم تو
نمی دونم به چی مثالت کنم
نمی دونم به چی تمامت کنم
می خوام بگم که تو کمالی – کمال
زبان من ز وصف تو گشته لال
می خوام بگم که تو ا ز جنس نوری
می خوام بگم تو از جنس بلوری
میخوام بگم که تو برام گوهری
گوهری بی همتا تر از گوهری
می خوام بگم که تو برام الهی
الهی من فدات بشم الهی
**
هزار و یک ترانه
دفتر دهم (کلاسپیدها)
نام ترانه: می خواستم توصیفت کنم گلها
جسن بذرگری (آیین نیشابوری)
توضیحات: سرایش96/4/10- بداهه- ناتمام تقدیمی-
بسیارزیبابود
زیرشعرمم دیدم چندبیتشو
خوشحالم که اشعارم الهام بخش تونه همیشه