جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر مهدی زاهدی (م مهرپرور)
آخرین اشعار ناب مهدی زاهدی (م مهرپرور)
|
به تنهایی کلاغ باید سرود
به وحشت سقوط
به سرگردانی باران
به حرامزادگی چوبه دار
به قطره قطره اشک مادران
نباید خاموش بود باید سرود
به حق هایی که خورده شدند و معده ای که گرسنه ماند
به مردی که زیر شکنجه از زبان فلج شد و زنی که عشق را در مهریه کشت و بیوه ماند
به دلی که شکست و منتظر دیه ماند
به، به گردن گرفتن ها، به آرامشِ روی توالت نشستن ها
به رازها، نگفتن ها، در عصر حجر شیشه بودن، هردم شکستن ها
به خرده سنگی توی کفش که ما بودیم
به رویاهایی که داشتیم و خود برده شاه بودیم
یوسف که نه، آن چاه کنی که دائم ته چاه بودیم
شب مشکی سوگوار که منتظر ماه بودیم
ما یعنی نانی کپک زده، گربه ای غم دیده
ما یعنی آه، بغض، رستم بی گرز، عشق بی رز
ما یعنی تحمل، مرگ، تصور، مرگ، تأمل، مرگ؛ آرامش مرغ قفسی در کفن
به قطره قطره اشک مادرم سر جانماز
نباید ایستاد، باید ادامه داد
شعر سکوت نیست، نباید خاموش بود باید سرود
پ.ن
شعر دکّان صعودتان نیست
لطفا نقد کنید درودها شاعر نمی کنند
|
|
نقدها و نظرات
|
فراموشم شد بگویم که این سروده تان بسیار به دلم نشست در کانال تلگرام سایت قرار میدهم | |
|
درودها استاد غلامی گرامی بسیاررر عالی. من که خیلی استفاده کردم. نقدهایتان کلاس درس بزرگیست برای همچون منی که می خواهم بیاموزم سپاس از وقتی که برای نقد شعر ها می گذارید. | |
|
سلام نقد شما و اقای اسد زاده را با دقت، چند بار خواندم از شما و آقای اسد زاده ممنونم امیدوارم بتوانم به نکاتی که گفتید عمل کنم و مطالعه خود را در مبحث شعر بیشتر و بیشتر کنم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود
بسیارزیبا بود
استاداسدزاده هم توضیحات خوبی دادن
موفق باشید