شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر محمد حسین پژوهنده
آخرین اشعار ناب محمد حسین پژوهنده
|
هو معکم، اینما کنتم
زير تاريكي شب، ديدن مهتاب قشنگ است،
چه باک، چه خيالی، من اگر بال ندارم،
حس پرواز كه هست، حس پرواز قشنگ است.
قلم و دفتر شعرم، همه را باد ربود،
باد در مزرعه پیچیده ببینید، رقص ژوليده ی پوشال چه زیباست!
در و ديوار اگر همدم تنهایی توست،
نمنم اشک از آن ابر گهربار قشنگ است.
با همه مهر بورز ، به كسي كينه نگير ،
صاف و بی شیله و بی پیله دل زار قشنگ است،
به خدا .. دل پر مهر قشنگ است.
به سرانگشت نوازشگر دوست،
بوسه ی خار قشنگ است.
لحظه واقعه نیز،
بوسه بر خاک در آن حالت افگار قشنگ است.
بفشاريد به آغوش محبت،
پدر و مادر و فرزند، و زن و شوهر خود را،
یار دیرین و معلم، آشنا یا که غریبه،
به خدا گرمي آغوش تو این بار قشنگ است.
چشم می باید ازین پس که بشوییم، که بینیم،
هر آن چیز در این دور و بر از ریز و درشتش،
همه زیبا و قشنگ است.
ببینيد چه گنجشك قشنگ است،
چه پروانه قشنگ است.
و موری که چنان بار سترگی بگرفته به دهانش،
همان دانه گندم چه قشنگ است!
در این دشت و دمن زاغ سياهي که زند پر ،
وسط پهنه ی آبیه فضا چرخ زنان،
شیرجه و پشتک و وارو .. چقدر زاغ قشنگ است.
نسترن، ياس، اقاقی، گل شب بو ، گل مریم، گل نیلوفر پیچان.. خدا.. وای ببین لاله چه زیبا و قشنگ است.
همه جا شاد چو مستان و به قهقاه بخنديد،
به همنوع و به هر نوعه وجود عشق بورزيد،
همانا سينه ی باز و پر از عشق قشنگ است و بویژه،
هر كجا ياد خدا، نام خدا هست، خدا هست،
هر آنجا که خدا هست قشنگ است.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دروداستادبزرگوارم
شعرمتفاوتی ازشماخواندم
زیبا قلم زدید