صد بار دگر مراکه بردار کنند
**
بگذار همه- مفسد فی الارض بخوانند مرا
بگذار همه مرا ملحد این شهر بخوانند مرا
بگذار همه هر چه که خوا هند بخوانند مرا
بگذار همه هر چه که خوا هند بنامند مرا
**
صد بار دگر مراکه بردار کنند
یا خاکستر من نصیب هر باد کنند
یا گوشت تنم غذا یه کفتار کنند
یا نام مرا بد نام هر نام کنند
**
من ذکر وجود خویش رها نمیکنم
من ذکر انا الحق رها نمی کنم
من نام تورا زخود جدا نمی کنم
من نام تورا جز که صدا نمیکنم
من دست تو را هرگز نمیکنم
من دست تورا ز خود جدا نمیکنم
جز نام تورا حمد و ثنا نمیکنم
جزچشم ه تورا – چشم گواه نمیکنم
**
جز تو نگاه نمیکنم
جز تو ثنا نمی کنم
جز به نگاه چشم تو
من که نگاه نمیکنم
**
جا ن به فدا یه تو منم
من به فدا یه تو منم
سر به فدایه تو منم
سر به ثنایه تو منم
**
تو بت من ثنایه من
تو بت من مقام من
تو بت من جلال من
تو بت من تمام من
**
هزار و یک ترانه
دفتر دهم ( کلاسپیدها)
نام ترانه: صد بار اگر مراکه بردار کنند
حسن بذرگری(آیین نیشابوری)
توضیحات: سرایش95/9/29- بداهه- تقدیمی
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه