در دایره یه قسمت – هیچ قاعده نمی گنجد
**
در دایره یه قسمت- ما را این بود قسمت
هرکس سهمی- سمهمی از این قسمت
سهمی یکی شادی- سهم یکی غربت
آن هم بود قسمت- این هم بود قسمت
در دایره یه قسمت – این قسمت ما بودش
درد و غم اندوه – این قسمت ما بودش
اولش همه گریه – آخر ش هم با گریه
این اول و آخر وا که قسمت مابودش
**
در دایره یه قسمت تدبیر نمی گنجد
در دایره قسمت تعجیل نمی گنجد
در دایره قسمت – تاخیر نمی گنجد
در دایره یه قسمت – تشکیک نمی گنجد
**
در دایره یه قسمت – هیچ قاعده نمی گنجد
در دایره قسمت – هیچ حرف نمی گنجد
در دایره یه عشاق- تعقیل نمی گنجد
در دایره یه عشاق – تشکیک نمی گنجد
**
در دایره یه قسمت – غم قسمت ماگشته
در دایره یه ایام - شب نصیب ماگشته
ازدردایره شادی – غم نصیب ماگشته
درد و غم عالم- هم نشین دل ماگشته
**
هزار و یک ترانه
دفتر دهم (کلاسپید)
نام ترانه: در دایره یه قسمت – هیچ قاعده نمی گنجد
حسن بذرگری(آیین نیشابوری)
توضیحات: سرایش95/6/15- بداهه- ناتمام- تقدیمی